Saturday, March 26, 2011

**Degup jantung melayang..**

Emmm kisahnyer tadi mau sakit jantung aku tengok darah.  Bapak punya banyak.  Huhuhuhu
Xtau sebab apa, tetiba Irfan nose bleeding... kenapa??entah aku pon xtau.
Memula dia tido mcm biasa, dlm kul 8+ gitu dia lelap atas sofa, so aku pulak bzlah kejap cek tu cek ni dalam organizer cek2 ape program esok and lusa.  Kui 9mlm aku tgk sekali imbas si Irfan tido, masih ok tp xperasan darah tu,  maybe sbb cover sofa tu pon ada merah2 skit.

dlm kul 9.45+ maid aku terkezut..... Puan!!, Irfan berdarah....alahai, melompat aku kejo Irfan, dgn Mr Razi sekali berkejo kat Irfan...padahal umah xder pon beso mana nk lari pon.  Hehehehe
Irfan, bangunx2!! (Mr R-weak-up Irfan), respond Irfan...bermalas2 jerk nk buka mata (maybe dia ngantuk sgt kot sbb - ptg langsung xtido ;p).. 
aku pulak makin cuak tp aku tgk Irfan masih bernafas (boleh x jadi mak macam tu.hahahahha).

Pergh!!! angkat Irfan pi washroom pi cuci muka, bapak punya banyak darah kat cover sofa siap tembus sampai span tu.  Giloss.  Maid aku xyah cakap arr, muka pucat dah tgk darah, muke nk nangis pon ada.  Boleh maid aku tanya... Puan, Irfan kenapa puan?? Alolololo manalah aku tahu,  Hehehhe aku pon tgh cuak sama ni.

Dah cuci2 bagai, darah still ngalir.  Huhuhuhu 
Mr R - Irfan ada jatuh ker??
Irfan - Mana ada Irfan jatuh.  Emmm ada jatuh benjul tp bapak dia ketuk dgn tukul.
Hehehehhe dia dah mix up crite dgn katon yg dia tgk.  Hahahhaha.  Aku tau, kalau dia jatuh, sure maid aku dh kalut2 call aku walaupun si Irfan jth terduduk sendiri.  Hehehhee

Ate, kalut2 ler aku menerjah je Klinik - emergency room.  Aku tanya pasai aper?  Doktor kata susah nk cakap sbb dlm idung xder luka, gusi xder berdarah, demam pon xder makanyer...doktor suruh aku pantau jerk sampai Isnin, kalau tetiba bleeding tanpa isu terus pi hsptl - emergency cek darah tkt ada penyakit cam platlet rendah dll.
Emm dapatlah ubat titik dlm idung =p

Balik, Mr R sakat bibik yg terkebil2 tunggu depan pintu.  Mr R sampai dulu, aku...terkedek2 kat blkg dukung Irfan (bdk ni maleh jln =p).
Bibik - Irfan mana tuan??
Mr R - Irfan masuk ward.
Bibik - Ya Allah, xper2 saya nk g jaga kat sana, tuan tlg antar boleh??
Aku?? dok tergelak2 tepi dinding umah.  Hahahhaha bibik kene main sama tuan.  Aku yg penat + berat dokong Irfan pon sampai sambil senyum2 kucing =p
Bibik - Puan, Irfan kenapa?sakit ape? Alah...awak ni byk tanyalah bik, Entah xtau sakit aper tp doktor suruh pantau sampai Isnin kalau tetiba bleeding balik trs anto sepital.
Jawapan ringkas dr aku.  Hehehhehe


'LoveRazila' 
http://twitter.com/#!/LoveRazila 
http://www.facebook.com/LoveRazila

2 comments:

  1. Bibik baru ok ker?.

    harap2 x dak masalah la kan....

    ReplyDelete
  2. Kak Ida, alhamdulillah maid baru ni ok =p harap2 memang xder problem dah lah. Amin!!!!

    ReplyDelete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers