Monday, April 23, 2012

Hari Yang Tension...

Entah...xtau nk mula dari mana. Tp seriusly,memanglah hari ni adalah hari yang mencabar kesabaran saya sebagai staff. Last friday, dapat short notice untuk prepare report for today meeting. Bermulalah detik2 indah mencari data yang diperlukan dll process untuk generate report.

Dalam hati,ikhlas nak buat final report for this month coz next month dah terpikir, xperlu nk bersusah untuk buat mende ni semua kerna, tuan punya badan sudah pulang. Lallala. Kekira, dalam hati ada taman gitu, memanglah start rasa stress sbb report nak pakai morning monday tp sbb aku masuk opis pon dah lewat makanya lagi pendeklah time aku nk tarik figure dari system.

Jeng..jeng...jeng..bila aku generate report for current date, guess what i found? Damn, figure aku 1st quarter is run up to 3.9M ler different. Glup! Aku salah tgk kah? Padahal...utk report bulan mar yg lepas, aku baru compile figure on 12.04.12 then by 19.04.12 aku compile sekali lagi. Dalam berapa hari je, figure ku out by 3.9M, GILER ker happer. Terus danx3 tu gak rasa down. Terpikir...jumaat halfday ni, apelah yg sempat aku nk telaah mana figure yg hilang. Terus rasa nk menghamun org. Grrr

Berusaha utk sabar and fokus pada task yang kene settlekan by monday morning. Caiyokk. Compile ape figure yang ado terus packing ape2 document yang patut untuk dibawa pulang. Hangin kalau ddk kat opis lelama sbb...kang free2 ari jumaat kene fire dgn aku. Sampai kat umah, settlekan urusan rumah terus mentelaah report yg baru compile tadi.

Ari sabtu, terasa mau ke opis sebabnyer ada figure yang diperlukan tetapi terlupa nak ambik dr system. Agaknyer Allah tu maha tahu, xnak keruhkan lagi keadaan terus dia lemahkan semangat aku nk ke opis so sambung kerja di rumah saja with anak2. Report for Apr done so tinggal betulkan figure bagi report 1st quarter saja. Sambung isnin morning. Then...pagi tadi baru dapat tau, si dia tu....berkampung kat opis sabtu ahad daaa n thanks to Allah sbb sabtu aku xjadi ke opis kalau x...mau muntah hijau tgk muke ko. Huhuhu.

Pagi tadi terus selaju mungkin siapkan ape yang patut. Aku siap jumpa bos besar utk tanya solution bagi figure aku yg out banyak tu. Bos aku siap terkezut lagi bila aku tunjuk bukti. Bukan main kotor tp nak tunjuk gak, betapa gilanyer dia. org tu syiok sangat gi godam system sampai tak tau ape yang dia buat. Grrr sudahnyer report aku dgn dia ada figure yang berbeza. Ambeikk kau, terkejut monkey ko erk dlm meeting tadi. Lalallaa. Tu ler suke naww nak subsotaj org, kan Allah dh bagi ko sedas. Then the best is... My report dah nak siap. Hoyey...esok finishlah. Alhamdulillah sangat...kuranglah stress aku nak ngadap report. Then tadi dengarlah dia ckp itu ini pasal figure lari tu, aku maleh nak dengar...hati membara beb, sesia aku buat report bak calicaplin utk mar tu sudahnyer semua ke laut...hampeh!.

Itulah kesahnyer utk hari ini....sian gak kat budak GEM yg lapor diri tadi, xsempat nk tanya nama pon..dok kalut siapkan report ni. Emm esok boleh arr beramah mesra dgn budak baru. Hehehhe.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers