Friday, May 3, 2013

Amponkan kami mak!!...

Terpanggil nak meluah rasa kat sini. HUHUHU
Sebenarnyakan...kan...kan... saya dah tipu mak saya.
Last ahad, saya balik kg...sebab utama balik kg, nak pujuk and bawa mak saya mai Sg Buloh.
Nak bawa mak ke hospital sg buloh sebab mak saya tak sihat.

Sesi memujuk pon berlangsung...kesudahnnya mak saya berkeras xnak pergi hospital, Baik..nak ke klinik bayar saja katanya. Ok...fine. Kami pon pakat adik-beradik, bawa mak pi klinik bayar. So ke Sekinchan... bagus, klinik 24jam pon tutup..xpernah dibuatkan, klinik 24jam boleh tutup pula.

So ke Tg Karang kite, terus pergi ke Klinik Arul, amboi...punya ramai manusia, udah rupa macam kat emergency Hospital Tg Karang =(.  Menunggulah kami selama 1jam lebih utk sampai giliran...ngokngak2 dengan doktor...kebetulan dapat dengan doktor pakar dr Sg Buloh. Cun, senang cerita. Minta surat refer to Hospital Sg Buloh.

Petang tu, mak berkeras xnak ke hospital gak tapi aku tipu mak...aku cakap dengan mak, doktor cakap nak masukkan ubat antibiotik terus melalui drip. Tu je..no potong2 kaki.
Yup!, my mom ada kencing manis, so kat kaki dia ada luka...dah 2weeks kene tapi berkeras xnak ke hospital sebab takut kene potong. HUHUHU.

Sebagai seorang anak, rasa bersalah tetap ada sebab menipu mak kan...walaupon utk kebaikkan mak sendiri. Finally... mak saya dah almost seminggu admitted and kaki tu dah recovery well and alhamdulillah mak makin sihat =) saya happy sangat and hope so lepas ni mak akan jaga kesihatan mak baik2 yer.

Saya sayang mak saya...tu pasal saya tipu mak saya sebab kalau saya cakap betul2, mak saya akan bermati-matian xnak ke hospital. Saya tak nak mak saya cacat lagi sebab kencing manis ni =(

Kami sayang mak selamanya, walaupon kadang2 kite tak sependapat...tapi kami tetap sayang mak (^_^).
from google yer...

With Love Razila

4 comments:

  1. hik3. comel je men tipu2 mak. moga mak awak semakin sehat dan sentiasa sehat ye. amin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup! thanks Wawa, terpaksa main tipu2 tapi kantoi gak Kat emergency hospital sg buloh,doktor tu direct calap pada mak nak potong buang ibu jari Kaki, so mak bermatian xnak potong then mak cakap nak cuci je then dia sain Surat kuasa tu. so buat minor operation utk remove daging2 yang dah rosak Kat sekitar Luka tu je :-). thanks doakan for my mom too :)

      Delete
  2. tipu utk kebaikan tak pe..smg mak u sihat kembali ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHA...tipu untuk kebaikan =)
      Thanks Syima =D

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers