Thursday, May 30, 2013

Konon saya bizi...

Sejak lepas beranak baru ni, adoi...timing semua kelautttt nuuu.
Bizi saya mengalahkan menteri pasola, kekadang pon sy pelik...apesal timing aku asyik xcukup je? Rasa macam nak minta time orang lain sikit buat tampong masa nak berblog.

Meh2 congak jap pasal time management.
Bangun pagi...gosok gigi... *ikut lagu irfan nyanyi.
Peh tu siapkan anak2, susukan Iman, and callow to rumah Ibu, kadang2 otw ke rumah ibu sambil panjat tangga tu pon aku boleh nyusukan Iman, awesome sangat jadi mak kannn.

Lepas tu, pickup barang aku nak callow ke opis. Sampai opis pula... tgk time, kalau sempat aku pump dulu.
Peh tu .. buat kojelah...ate kat opis kennn, xreti2 nak buat koje dah. Time tulah nak buat tu..nak buat ni, tup-tup...eh!! dah kul 10am, orait...break time. Makan lelaju nak pump lagi lepas tu.

Lunch hour pula, kalau lapo...kite makan duluuuuu!.
Lepas tu pump semula lor... selesaikan urusan wajib2 tu then sambung buat koje sampai nak balik...4.30pm, larik lagi for pump... peh tu balik.

Balik rumah...masuk je rumah, selamatkan susu dulu...siap2 masuk freezer then barulah tutup tingkap langsir bagai then ridset rumah peh tu...panjat tangga lagi ke rumah IBU. Pickup the anak2.
Masuk rumah...kalau ada permintaan nak makan baru kite memasak kalau tidak...aktivity bebas.
I bizi ngemas rumah ler...sapu bagai, layan anak2 sampai malam.

Time tidorrr.... semua tidor, jangan nak sibuk2 tengok tv.  HEHEHE, mak bagi arahan gitu.
Lepas semua tidor, wah!! luruskan urat saraf dulu then sambung lipat baju or iron baju...tengok mana yg bersesuaian, sesambil tu campak je baju dalam mesin basuh n setting n on.
Baru nak rehat, tengok jam kat tv biasanya tunjuk jam 12am =( so mak pon masuk tido...itu pon kalau Iman x hokhek2 minta susu kalau x...layan dia pula.

Bila kepala mencecah bantal...zzzzzz sampai subuh, bangun nak repeat balik ape yang buat seperti di atas...
Alahai...keletihan tu yang sebabkan saya memang payah ler nak bangun malam pump for stock =)
Kalau tanya saya...stock EBM banyak ke?? Saya akan jawap...stock EBM saya ada but supply for tomorrow feeding not more. HEHEHE. Simpan ikut keperluan je...idok nak semakkan freeser with the EBM. Aku bukan xder kat rumah pon nak EBM berlori2. HEHEHE.


Sayakah ini???


*Jangan gelak yer bila ternampak video saya and Irfan..happy watching. Nak gelak jangan kuat2, nanti i dengan.... KEHKEHKEH. Sumpah kelakar seperti mau matikk.

With Love Razila

4 comments:

  1. Kak Nina, huhuhu time management xbetul...tgh nk perbetulkan Balik..hihihi kalau tidak...bersawang ler my blog ni.huhuhu

    ReplyDelete
  2. hahaha kita x sehebat awak la..kita kemas umah,lipat baju seminggu sekali kadang2 malas sampai bergunung baju kat sofa, ngan order apam lagi kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adlin... HEHEHE buat takad yang mampu je, ari ni xsiap sambung esok...esok penat,sambung lusa. Xlarat tgk rumah bersepah...nanti anak bujang ku komplain, pedih telinga mak dengar.
      Adlin xper...ada reason buat apam...saya ni, mana ada koje lain... ulik anak dara kecik tu jelah. HEHEHE =)

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers