Thursday, June 27, 2013

Parent's Day...

Ok...meh arr story-mory skit pasal result Irfan bebaru ni.
Eh! baru ker?? xde baru pon...dah naik sebulan pon. HAHAHA aku peram entry ni sebab dok pujuk hati yang rawan gitu.
Result Irfan not so awesome soooo...mak makan hati sekejap.
Kalau ko tanya budak Irfan tu, semuanya OK.
Maknya yang tengok result yang rasa KO.

Ni kisah 1st week minggu cuti bebaru ni, emm ambek koo...berkurun aku pendamkan. 
Result Irfan kali ni a bit ke laut gituu. Apesal ke laut?? Emm korang tanya dia sendirilah. Bila ku tanya dia cakap...eh Irfan lupe, Eh Irfan silap tulis. Grrrr
Kali ni ambil result Irfan bersama adik aku a.k.a mak yong. Dah lah apaknya xder, otw dari kg ke kiddy Irfan, masing2 demam. Dah sudah... meroyan pula aku ni pi cari plaster kat dahi tu...fuh! sib baik jumpa =)

Sampai2 sana je mcm biasa...ambil no and makan dulu mentara tunggu turn sampai.
Kami sampai dalam jam 1pm gitu. 
Lepas makan...kite meneroka ke alam lautan, mencari nama Irfan di haiwan2 laut. Mana yang aku jumpa...aku snap tapi byk yang aku x jumpa. HAHAHA.
Irfan si haiwan laut...

Orait...no kami pon dipanggil. Teacher a bit lega bila tau apaknya xder kat situ. HEHEHE sebab teacher Anbu memang sedia maklum yang cik darling aku particular sikit pasal progress Irfan.
So teacher pon explain arr what going on, Irfan macam mana kat sekolah and all lah.
Then let's see the result of mid year exam.

Result Irfan :
  1. BM - 100%
  2. BI - 89%
  3. Moral - 100%
  4. Mathematic - 99% (higher mark in class - good)
  5. Mental Aritmetic - 100%
  6. Agama - 100%
  7. Phonic - 74% # result ni lah yg bikin mak menjerut hati dan perasaan.
  8.  Science - 98%
Overall 95% in class but bila nampak Phonic tu, memang aku down lah. Serius beb...kalau dapat 80% tu aku consider lagi tapi tulah... teacher memang cakap Phonic tahun ni memang ramai budak2 yang drop. Baiklah...mak terima kata2 nasihat teacher tu tapi...mak pon xboleh nak buat ape sebab the only 1 subjek yang aku sampai sudah xtau nak ajar macam mana subjek phonic ni, sebab dia membunyikan hurup...aku dulu mana ada belajar phonic ni. HUHUHU.

Sian .... masing2 layu je sebab demam. Tsk..tsk...tsk...

Yerlah...yerlah...ada gak mak2 yang berbunyi, aku ni mak xreti bersyukur result anak dah ok macam ni. Yup! saya bersyukur sangat sebab dapat anak yang superb bijak pandai bab kata teacher Irfan, for maths and science he very good , no problem ...like kacang saja dia buat exam tu cuma confident nak speak in English je ada problem... teacher minta aku more talk in english dgn Irfan di rumah.

Emm mak dah banyak sangat makan belacan, camne nak ajar ko speak in english Irfan oit???
now masih memikir nak anto dia pi tusyen BI kat Kumon, rasa2 macam ok kot but sometime pikir balik...alahai, sian anak aku, to earlier nak kenalkan dia pada tusyen level =(
Kalau tanya apaknya...ikut suka ayanglah...pikir yang terbaik utk anak2, abang ikut je... itulah jawapan daripada cik darling.

Well...the best is... result not so awesome....no hadiah for Irfan. HOYEY!!! mak orang paling kuat tepuk tangan. Cik darling puashati dengan result Irfan but, aku rasa Irfan boleh buat better then that cuma...dia x fokus n kurang study + lebih main =)
As denda...xder hadiah lor...no toys and so on.

Now jawapan aku ringkas je...bila dia merengek nak toys je aku terus cakap...result exam ok x??kalau xok so no toys right??? HEHEHE aku kalau jadi mak memang hati kering...kijam, memang macam2lah aku boleh jadi. So now dia kemaruk nak toys transfomer...memang tau pon dia suka transfomer tinggal lagi... dia cakap mcm ni kat aku...Irfan nak belajar pandai2, nak exam bagus utk dapatlah toys transfomer tu jugak. 
Derrr...naik pitam mak dengar...belajar pandai2 sebab nak transfomer??? pftttt melampau betul niat anak aku ni. HEHEHE harus diperbetulkan ni. Kadang2 kelakar je tgk dia study...padahal nak exam lambat lagi tu. HEHEHE.

Actually monthly exam dia orang ada, tinggal lagi...idokler aku nak bagi hadiah tiap2 bulan for good result, aku ambil result yg mid and End years je. HEHEHE. Last years result bagus, aku belikan jam tangan...oklah sampai sudah xbuka2 pon. Bagus. Tengoklah...kot dia berzikir kat telinga apaknyer and apaknyer pulak berzikir kat telinga maknyer...mungkin gak kot belikan toys sebiji dua =)

#Doakanlah semoga hati mak dia ni lembut macam sutera  gitu =D

4 comments:

  1. terrornyer irfan..........u should be blessed la mummy.......hehehe!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak nina, unexpected the result :-)
      Patutnya ada cuti2 school holiday...langsung , terebang kak mood nk holiday. Now dh ok balik dah...husband suh belajar terima kenyataan, my son result mcm tu...it's not meaning end if the world katanyaaaa. Ape pon, alhamdulillah... at least dia dh boleh membaca n menulis also mengira :-) .

      Delete
  2. Tahniah Irfan.Result dah baik tu sepatutnya u belikan hadiah utk Irfan.Nnt akan bertambah semangat la dia nak belaja sungguh2 lagi utk dpt hadiah yg lg best :) :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syima, saja bagi dia rasa sakit dahulu utk mendapatkan nikmat keseronokkan mendapat hadiah. Hihihi....to much nk belikan toys lagi, naik bosan tgk toys dlm bilik tu. Hihihi...

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers