Thursday, October 3, 2013

Ibu Jumble Sales!

Jom story pasal shopping2 nak???
Aku...bab shopping aku memang suka, jarang2 sangat aku x suka shopping.
Biasa kalau aku STRESS aku akan Shopping, Bila aku HAPPY pon aku shopping gak, bila aku dapat GAJI, aku shopping gak, bila aku FREE xde kerja nak buat aku Shopping gak...dah cuba korang pikir bilanya aku xshopping, asyik shopping ke shopping.
Irfan dah naik muak kalau aku pi LG new wing dia dah boleh agak dah mak nak tuju ke mana...
Mummy, kite nak g kedai Bunny tu ke? Mummy nak beli kasut lagi?? 
Amboi ko Irfan...bijak pandai ko eh =)

Ok...kali ni aku nak share pasal activiti aku shopping barang 2nd hand kesahnyer.
Venue: Alice Smith School
Aktiviti : IBU JUMBLE SALES
Entrance FEE : RM10/adult
Memang happeninglah kat sini.
Mereka ni adalah sebuah organisasi yang create activity ni untuk collect dana bagi badan2 yang bernaung di bawah mereka.
80% mereka menjual barang2 terpakai kat sini, macam2 ada.
Macam aku don't mind beli toy terpakai camni sebab korang nak pakai sekejap je pon... anak2 cepat membesar ma.
Pestime gak beli barang2 prelove ni.

Meriah beb...macam2 ada, ko nak stroller??Nak car seat, high chair?? BreastPUMP?? semua adalah...kalau rezeki korang baik, dapat barang baru tapi harga prelove..sape xnak kan...
Sometime, harga tu pon korang boleh bargin lagi...lagi cheap mah.

Among of barang2 yang aku sempat rembat...
Tu...lapik kepala kaler putih tu...kat luar berapa eh?? Aku beli prelove RM3 je. HEHEHE dia pakai sekali pastu ada sikitlah dot kalau korang tengok betul2 je boleh nampak kalau x...nampak macam corak je (^_^)
Jimat kan di situ... 
Robot ni aku beli RM5..dah murah gini siap berfungi bagai...aku rasa dah cukup murah, so xkoser nak bargin.

Panjamas aku beli selai RM5 brand MotherCare...kain memang superb tapi tu beli utk Ipar aku yang kirim sebab dia last minit x dpat join.
Beli leather shoe brand CLARK, new is around RM100+ tapi dia jual RM10 je sebab anak dia x muat nak pakai dah, HEHEHE memula aku nak rembat gak but since Ipar aku minat utk son dia so kite bagi laluan lah yer... colour brown kasut tu...memang comel.
Total semua aku beli RM150 termasuk entrance fee RM10...

#AKu beli baju skirt Iman, RM5 tapi lom pernah pakai...prewash pon belum so rasa berbaloi sangat... 3 pasang RM15 branded lagi tau....korang boleh dapat dengan harga tu??Emm pasar malam pon sekarang dah Rm6 tau mana ada rege RM5 lagi dah weii.

Sedikit kekecewaan sebab aku ada ushar car seat tu brand GRACO kalau x silap...kuality masih ok lagi dia buka harga RM60.. aku plan nak bargin RM50...bila tengok orang ramai sangat so aku pi tempat lain...shopping barang lain...tup2 bila OTW balik nak ke parkingkan...aku teman budak2 pi tgk kekura... mata ku terpandan seorang minah saleh ni tengah dok usung car seat yang aku aim nak beli tu...alahai, baru teringat pasal car seat tu sooooooooooo MELEPASSSSS!!!!! 

In future...kalau rasa nak beli siap2 bargin, kalau setuju bayar n tumpang tinggal kat tempat kite beli tu...kawan aku beli barang2 besar memang dia buat macam tu , aku je baru berjinak2 nak master dalam bidang shopping prelove item ni.

Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers