Thursday, September 18, 2014

Ahad for SHOPPING!

Assalamualaikum! 

Cerita ahad yang lalu.
Hari ni bawa anak dara ku singgah pasar malam di Tg Karang.
Hari ahad super heaven hokey, boleh pekena SOTO + satay kerang yang sedap!!
The way nak balik Sg Buloh, so singgahlah buat lepas tekak.
#Dasar kuat lantak memang macam ni asal ada makanan je adalah aku kat situ dan situ dan situ.
Layan!!

Aku nampak comel dan cute kasut tu ...
Ini amoi kan...kan... dia punya pegang sikit punya lama sekali tanya...
Iman nak tak shoe ni?? Nak???
Iman jawap - tanak...sambil geleng kepala
Hok aloh, sabar jelah...beleh tu kemain macam "Eww geramnya kasut ni" bila tanya tanak pula. 
Bila nak try pakaikan pon x nak gak siap geleng pale.

Jumpa toys pula...
Kemain kan... sibuk nak memilih tapi jari sebelah x nak lepas. 
Alahai... comel sangatlah awak ni Iman oit =)

Bila kasi pilih pon blurred gak ..
X tau nak pilih yang mana and berapa banyak and warna ape.
Hemm macam2 tau anak sorang ni... tu belom lagi tengok muka dia sewaktu bawa ke pasar ni, kelakar gila hokey, muka blur pastu muka takut muka kompius dll.
Inilah padahnya bila dah besar macam ni baru nak bawa jalan ke night market, actually memang ada bawa dia pon tapi jarang2 pastu kalau pakwe gi tempat macam ni biasanya memang Iman kene dokong je, xde change nak jalan. Hahaha daddy takut anak dia hilang =)

Tak sudah2 memilih tu...
Dia dalam kalut2 ni masih ingat kat abang2 dia... time dia main hammer tu, siap dia ambil 2 batang tau...pastu dia ambil yang loceng tu sebiji... amboi, untuk abang x payah nak beli... abang punya toys banyak kat rumah tu..buat sepah lagi adalah...

Tengok yang ni pula...
Kat gerai ni take 20 minutes gitu.... sudahnya dia ambil loceng, yang hammer tu mak pujuk2 suh letak balik. Hehehe...

Lepas beli tu teruslah ke gerai SOTO.
Gambar kat sini x ambil ye sebab MALU koo, aku masuk gerai soto pon orang tengok semacam naik seram pula rasanya, nak kata zip seluar terbuka xde pula tapi orang macam pelik tengok aku.
Aku rasa aku makeup pon natural je xderlah macam makeup nak pementasan drama ke haper kan...
So kite habaikan je mata2 memandang and feel like, did i'm so much beautiful ke sampai korang nak tengok sangat aku ni kennnn!!!

The best part is... IMAN buat hal... boleh dia merempan naik main sup SOTO tu...amboi ingat rumah sendiri ke?? Siap duduk2 atas jalan pula tu sib baik x baring2 atas jalan...kalau si Aryan buat peel gitu lama dah aku blah tinggal then karang pandailah dia lari datang ikut aku. Hehehe tapi sebab Iman kan so pujuk2 gaklah pastu minah ni jenis x makan pujuk...ampon!! sudahnya dokong jugaklah kan... lepas tu lama baru ok...

Aku syak...dia x best kat gerai yang aku singgah tu sebab keluar je dari gerai tu terus x nangis... boleh gitu...nak kata panas memanglah kan...dah nama pon open night market bukan dalam building yang ada ekon pon. Ngada2 pastu dahlah aku x dapat nak feel sangat SOTO tu sebab nak minta satay kerang kat jiran sebelah tu macam segan je then sambal kicap pon kat area dia gak...alahai so i makan soto kosonglah ye..xde sambal xde satay kerang...RUgi wow.

Then nyambung ke port wajib gak ni..
PECAL... sapa x tau ape itu PECAL so ni rupa dia... (ambil from google)
Sedap tau!!

Kalau korang nak rasa kesedapan pecal ni senang je trademark dia..
Lokasi : gerai depan pejabat post tg karang tau! Gerai dia yang menghadap pasaraya SAKAN.
Sebab line depan dia pon ada jual pecal gak...so gerai akak lagi sorang tu facing post office. 
Jangan salah ye kawan2 =p
Date : pasar malam on hari AHAD ye...

hari isnin ada pasar pagi kat lokasi yang sama cuma x pasti akak ni berniaga ke tak on isnin..
 Akak ni memang port kat sini..muka korang x yah risau... sebab kadang2 akak yang biasa jual tu, tapi hari ni aku gi, kalau x silap mak dia tang bungkuskan pecal tu...slow je tapi memang MELATOP sedapnya, sampai one day aku ngidam tau... 3x aku ke sana memang kempunan sebab dah lewatkan so akak tu pon dah tutup gerai ko.

Waktu cadangan ke gerai pecal ni antara 5-7pm ye kawan, biasanya kalau korang mai jam 8pm tu memang kompom dah orang lain yang berniaga kat tapak akak ni =)
 Aku pernah tanya...kak last week x beniaga ke?? 
(ni kes pasal 3x, 3 minggu berturut2 aku ke sini antara jam 8-8.30pm gara2 nak makan pecal)
Berniaga je macam biasa, nape?
Owh saya datang akak xde...orang lain yang berniaga...kempunan saya kak nak makan pecal akak.
akak berniaga macam biasalah...datang jam berapa tu?
Kul 8.10pm kak. tengok orang lain yang jual belun ada kat sini
Owh...akak dah balik dah tu. 
Biasa tutup jam berapa kak?
Sebelum jam 8pm biasanya akak dah selesai semua dah, tapi kalau pecal cepat habis memang akak tutup awal dik, x tentu kadang2 jam 7 pon pernah dah bungkus barang, pecal habis..tapi penah gak sampai 7.30-7.45pm.
Owh..awal gak eh.. tapelah so next time kene datang awal =)

Ramai orang Q, kite Q gak tapi kebelakang sikit..kira lambat sampailah kan sekali alhamdulillah kite dapat awal gak. Hihihi...
Sumpah tau x de sebut pon akak nak dulu ye dik... tapi adik tu suka main dengan Iman so gamaknya sebab tu kot dia bagi I dulu...Hehehe ^_^

Nampak...pakai daun pisang so lagi sedap rasa dio.
ok, now terasa2 nak makan pecal balik acam ne??? 
Tunggu ahad akan datang ni, nak terjah lagi beli pecal time nak ambil Ayah bawa appoinment X-ray on next coming monday =)

Siap bungkus pecal untuk daddy juga.
Kami beli 2 bungkus sekali makan berdua share...alamak, x cukuplah.
Lepas ni kene 3 bungkus kot baru sedap lama sikit makan berdua.

Ok...sapa2 nak merasa Pecal boleh mai sini ye kawan2, syurga makan hokey =p


Thanks for visiting =D 
Ok babai. 




No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers