Wednesday, November 19, 2014

Impian Si Adik Kecil Rayyan!!

Assalamualaikum!

Cerita sedih di malam ahad yang baru lepas... 
Satu perkara yang saya x berapa gemar nak buat bila buka FB ada feed news, sangat x minat nak baca...kalau saya baca pon kawan2 yang saya kenal je ITUPON kalau saya FREE sangat (kira2 saja nak bazir2 masa).

Malam Ahad tu, entah kenapa kan...hati tergerak nak baca feeds dari PENMERAHDOTCOM... kisah pasal Adik Rayyan. Meleleh2 airmata...tersedu2 saya nak habiskan baca [BACA KAT SINI]
saya terus komen kat sana, offer to bring him ronda2 with our car.

Sambil sabar menanti sang suami pulang... sedu masih bersisa...
Sang suami pulang je... terus saya sogokkan story pasal budak ni dengan tangis sendu yang menggila.  serius, hati saya diruntun pilu yang teramat...terasa2 kalau ini berlaku pada anak saya. T_T
Sang suami pon suh dapatkan contact... dia try to free time utk bring the Adik Rayyan to ronda2 katanya... 

i say... Not TRY, BUT u kene buat juga esok kalau dapat lokasi adik tu no matter how.
Alhamdulillah... di awal pagi saya dah terima msg dari seorang kawan yang memberi contact no parent adik Rayyan, syukur... terus forward pada sang suami dengan pesanan Sesibuk mana sayang hari ni...PLEASE!! spend little bit your time to bring him jalan2.
 
Alhamdulillah, rezeki kami nak merealisasikan impian adik Rayyan walau pon ada pihak lain dah tunaikan dulu...i don't care...ini niat hati saya sebagai seorang ibu... so malam isnin yang lalu, sang suami bersama beberapa rakan GMJ ke rumah adik Rayyan =)
*menunaikan hasrat sang isteri juga merangkap impian Adik Rayyan sendiri*

Adik Rayyan with sang suami friends =D

Adik Rayyan hanya berusia 5tahun telah diduga dengan penyakit kanser otot (bahagian pundi kencing) stage 3.  Disebabkan sakit ini, adik Rayyan tidak bersekolah.

Ya Allah!, kau sembuhkanlah anak kecil ini dari penyakit yang dihidapinya...semoga dewasanya nanti dapat berbakti kepada agama Mu. Amin!!

Beramah mesra..

See, kegembiraan dari wajah Adik Rayyan.
Nasib kami x berapa nak baik tapi alhamdulillah Allah memberi peluang kami untuk memberi sedikit kegembiraan kepada Adik Rayyan.  That night my husband tak dapat nak bawa adik Rayyan ronda2 sebab kebetulan ramai tetamu yang nak berjumpa dengan Adik Rayyan so bagi memuaskan hajat adik Rayyan...kite kasi dia main2 dalam kereta ye dik... buat macam kereta sendiri...main stereng..buat2 cuba memandu =)

Adik busy driving ni...


Gambar gelap =(

Baru nampak muka my pakwe ^_^

Yang pakai baju belang tu adik kepada Rayyan.

Among of sang suami friends.

Sweet =)

I love u sayang.
Malam ni sapa2 yang free boleh join group E60 buat konvoi ke rumah Adik Rayyan di Padang Jawa.
And the best is...on this coming sunday, birthday Adik Rayyan... then that day ada group BMW dah booking dia nak bawa pi celebrate birthday.  Syukur alhamdulillah...thanks semua yang sama2 menjayakan misi merialisasikan impian adik Rayyan samada secara nyata or di sebalik tabir.  Jasa korang moga2 Allah beri ganjaran pahala berganda. AMin!

For my lovely darling... Thanks sayang to be my hero =p

*ada pernah terpikir tak..mungkin kat luar sana masih ramai adik2 yang perlu digembirakan tetapi kerana lack of internet medium maka impian mereka terkubur begitu saja...so sad, tapi kalau ada kawan2 yang tahu, mungkin boleh blogkan pasal mereka...insyaallah, kadang2 kite x mampu nak tunaikan, maybe orang lain mampu merialisasikan impian mereka =)

Jom sama2 kite kongsikan cerita2 mereka =)


Thanks for visiting =D Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers