Friday, December 26, 2014

Bila Iman bershopping.

Assalamualaikum! 
 Hari ni naksembang pasal budak Iman ni.
Last month kami ke expo baby, saja jalan2 naik train berdua beranak so bila gegel je yang outing makanya bolehlah beryoyo ye ^_^.
Ramainya orang...

Banyaknya deorang shopping.

Deorang Q up utk ambil goodies beg.
Aku x koserlah kan sebab panjang bebenor some, Iman x naik stroller takut in Q, dia pula berlari-larian ke mana2...bahaya =)
*Untuk keselamatan bersama...baik x yah nak bergoodies beg bagai =)

Niat hati pi sini nak rembat botol susu TT 5oz je sekali ke booth dia, SOLD out...melampau.
Yang tinggal size 9oz, aku beli gak pastu decide balik x nak pakai sebab Iman nyusu kerap jenis minum susu sekali habis tapi banyak kali repeat so biasa minum 5oz sekali hadap habis ni nak hadap 9oz...memang muntah-belilah jawapnya...

Lepas siap2 kat booth TT tu terus melilau2 jalan2 cuci mata the singgah pula kat booth Comfort Baby.
Kat booth ni lagi syiok, alhamdulillah siap2 tinggal duit kat rumah kalau x, nangislah nak tahan nafsu shopping.
Muahaha...saya suka shopping ^_^

She love / like this one.
Kat sini shopping lagi, beli botol susu.
Kali ni beli size 5oz yang bersesuaian dengan feeding quantity si Iman.
The best is...Iman pilih sendiri... amboi ko Iman, kemain pandai tunjuk pilihan hati kenn...

Kecoh nak carry gak botol susu baby confort ni.

Nampak tak???
Tuuu diaaaaaaa, dia nak stroller ni.
Seriusly, kalau apaknya ada or kalau duit x tinggal kat rumah memang sangat confirm aku sambar stroller ni.
Hello, murah gila hokey... kalau x silap rege dia offer RM699. NP dalam 1k+, separuh tau...

Muka minta simpati nak suh beli stroller ^_^
Bila budak ni dah out of control siap tarik2 my jeans bagai, ajak balik sampai x nak...siap duduk belakang stroller tu, tunjuk nak sangat dengan stroller tu, makanya kite acan dia dengan botol susu baru... HEHEHE
Agak2 dia lepa dengan botol baru tu, cepat2 aku dokong bawa tempat lain. HIKHIKHIK.

In meanwhile, apaknya msg gak suh beli dulu pakai duit sendiri kalau ada x pon pakai CC yang dia bagi, problemnya...duit cash aku tinggal kat tumah kalau dalam maybank tu lama dah swipe, CC dia pon memang aku tinggal gak sebab takut terjebak beli memacam. HAHAHA sudahnya kene marah jugak sebab CC tinggal, kalau kecemasan kan payah nanti.

*aku syak, penyakit shopping aku dah datang balik so tu pasal aku berusaha nak control tabiat shopping yang dah agak lama aku tinggalkan, kalau dulu sebulan minumum 1 handbag aku akan beli tapi biasanya 2pcs/month kadang menjangkau 3-4pcs/ month then kalau satu handbag harga around Rm300 kalau 2pcs dah berapa tu belum lagi kisah shopping kasut pula =)
So sebab tulah aku tinggal duit kat rumah, CC kat rumah, sekarang dalam wallet aku cuma standby dalam RM50-100 je memang x lebih dari itu kalau lebih jawapnya keluar masuk parking mall lah jawapnya =)
Begitulah saya buat treatment melupakan tabiat suka shopping. HIKHIKHIK ^_~ 


Thanks for visiting =D
 Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers