Translate

Tuesday, May 12, 2015

Petua cuci baju putih.

Assalamualaikum!

Anak2 korang suka kotorkan baju tak???
Aku x taulah, anak aku lelaki memang suka kotorkan baju ke atau ape...asyik2 tiap hari ada je tompok2 hitam/kotor kat baju kalau sikit xper ni kadang2 dari badan bawa ke sampin kene kat seluar sampai ke kasut pon pernah...sakit pula hati.

So aku buat ujikajilah kan sebab aku pernah masuk terus dalam mesin aleh2 keluar nak sidai masih ada baki kotoran (saya x cuci guna clorox/peluntur tau) so saya pon cubalah...ambil sikit pencuci pinggan mangkuk tu (yang jenis bukan liquid tau) kat rumah tu kebetulan pakai axion so calit sikit sabun tu tepek sikit atas kotoran tadi kan pastu gosok2 manja terus humban dalam mesin basuh =)
Nampak???

ni pon...nampak???

So hasil yang aku dapat sangatlah menakjubkan...hilang ok, xde kesan pon. Yes!! senang kerja mak.
Akak aku pula bagi petua kalau kotoran yang macam daki2 tu..perasan xhujung baju and seluar tu kekadang hitam yang kat siku2 baju tu, yang tu akak aku kata pakai sabun mandi, caranya tenyeh situ pastu berus sikit terus masuk dalam mesin. Dia cakap tenyeh pakai sabun lux, masalahnya kat rumah tu pakai mandian detol dengan sabun buku detol je, x taulah menjadi ke dok petua tu. HEHEHE

Nanti aku senang aku try ye pakai sabun detol..kalau menjadi aku war2 kat sini...
Kurangkan pakai clorox, akak aku cakap kalau pakai clorox selalu nanti warna putih tu jadi x warna putih, jadi kuning / putih kusam katanya.. aku x pastilah betul ke dok, sebab rumah memang xde clorox. HAHAHA kalau ada pon biasa pakai Vanish je.HIKHIKHIK



Thanks for visiting =D Ok babai.
Designed by UMIESUEstudio 2014 : LOVE RAZILA