Tuesday, July 7, 2015

Tumpang terluka T_T

Assalamualaikum! 

Image result for hati terluka

Hari ni nak share cerita sedih seorang sahabat di alam maya.
She's is loving couple..ayoyo, kalah aku tau tahap loving dia tu so tetiba bebaru ni dia msg saya sambil nangis2.
Ate...wajiblah aku pelik ken...ko dah kenapa sebegitu rupa kekdah sedihnya.

Bulan2 puasa ni...haruslah bersangka baik semuanya so aku pon pujuk2lah mana yang termampu... aku ken jiwa lembut sikit..kawan nangis seliter airmata aku dah 10L merambu keluar. MIHMIHMIH.
Bila dah reda tangisan tu aku pon slowly tanya... nape crying like hell??
Dia tunjuk aku msg... msg yang aku baca boleh bikin hati aku luka parah...boleh aku pula yang over???

I: kalau abang betul2 macam dalam mimpi sayang nak pasang lagi satu...sayang nak undur diri, sayang x mampu nak berkongsi kasih.
B: All untuk bimbingan anak... kita ni sibuk dengan kerja, utk memudahkan kerja sayang, setidaknya rmh masak pakaian terurus...sayang balik penat, rumah x terurus... abang tgr ask marah2 masam muka bila tegur...
B: utk bantu sayang... abang dah banyak kali tgr semuani kan.. abg x suka. mana yang abg blh tlg oklah... ni syg nak g outstation anak hantar rumah pengasuh dah kene bayar banyak. setidaknya jika ada semua ini kan boleh selesai... pandangan abang.
I: non sense
Tapi kalau rasa nak teruskan tambah sorang lagi silakan...
saya x nak terlibat dan saya undur diri...
tak pelah sorang pon
insyallah boleh
bukan nak berlagak tapi daripada saya x redha dgn ape yang berlaku, selalu bersangka buruk so baiklah saya yang undur diri...
saya kenal diri saya dan saya memang bukan manusia baik utk berkongsi tu je yang dapat saya cakapkan so pikirlah betul2
so pikirlah
saya x minta tapi kalau betul nak menambah saya undur diri 
tu je
B: ahh malas nak cakap pasal ni,,,
I: jangan macam tu
kite kene yakin dengan keputusan sendiri
B: aik, lain macam ayat...ada ape2 ker??
B: malas nak layan mimpi sayang tuu
I:sape yang ada ape2 sebenarnya???
saya xnaklah karang dah accident mati tup2 dapat tau tu 2nd wife ke ape...
sebelum jadi benda2 macam tu baiklah kite berwaspada...
Lagi pon kalau baca ayat kat atas tu memang dah nampak sangat dah ada hala tuju ke arah tu... x taulah memang sah dah sah ada atau baru merancang ke...ke dah ada calon ke ..tu saya x tau

Itulah cerita sahabat maya saya...
saya yang membaca...ketaq tangan kalah orang sakit pakinson..x tau nak habaq ape...
cuma saya sabarkan dia..doa banyak2 semoga Allah tunjukkan jalan yang terbaik buat mereka...
Minta sahabat2 lain pon tolong doakan utk pasangan ni ye.
semoga bulan ramadhan ni memberi seribu satu semangat utk yang menghadapi masalah macam ni. aminnnnnnnnnnnnnnnn



#utk ila, be strong my dear, insyaallah, mengadu kat Allah itu adalah yang terbaik buat hambanya.
Allah akan tunjukkan jalan, yakin dengan percaturan Dia, sebab yang Perancang yang terbaik buat hambanya...

#berapa hari je nak raya dah keluar masalah macam ni...agak2nya meriah x suasana raya nanti ni??



Thanks for visiting =D Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers