Thursday, July 5, 2012

Barbeque utk emak...

Hamboi...hamboi...hamboi... last week dah barbeque kat PD with kawan2 now rasa nk menyambung pulak di kg. Melampau kan...tetiba gediks nk barbeque bagai. Kalau uols nak tau, aku adalah umat manusia paling kurang menyukai aktiviti barbeque ni. Hei...barbeque ni kan panas...nk berkipas, nak kene jaga api bagai...silap gaya rentung, rugi wow. Sebab2 ni lah aku kureng suke barbeque.

Last week kat PD pon, kawan2 yg berkipas berasap utk barbeque tu..aku tolong sibuk2 sikit. Hehehhe, disebabkan mcm terbest aktiviti barbeque kat PD tu terus aku suggest pada akak aku nk buat berbeque utk mak. Akak aku ok je...tugas dia tlg perap ayam lor...aku pulak offer diri nk mengipas ayam =P

Yang kureng syioknyer, adik aku pulak xbalik. Ciss, tetiba pulak dia kene g kursus bagai...ngengada betul opis dia ni. Bila dia xder...so, aku jugak ler yang kene buat semua kalau x, kejap2 transfer keje pada dia. hehehhe...


Hehehhe...tinggi menjulang api aku. Lupe nak beli arang (dlm erti kata lain, xtau pon kat mana nk pi beli arang) so kite bakau tempurung wat arang. Pergh!! paneh u nk tunggu dia menjadi bara. Bisa nangis dong kepanasan ni. Huhuhu

Posinglah mana2 yang sempat pon...kami kelewatan nk memulakan agenda bakar-membakar so terpaksalah rushing utk buat bara. Deyy! rasa nyesal pula bila kene kipas sorang2, niece n nephew memasing bantu mana yg boleh.

Yeah...ada gak gambo saya tengah main api. Si Irfan dah kecoh satu rumah cakap TERBAKAR...TERBAKAR, ADA KEBAKARAN...sabar jelah.

Ape pon...best sgt dapat buat barbeque malam tu but feel unhappy sebab adik aku xdapat join bersama2. Sgt sedih kalau x....sure lagi happening. Yer arr, adik beradik aku tinggal 3 je termasuk aku so kalau satu family xder..sure sunyi n rasa xcukup korem =)

#Cik Lin, ko tengok jer lah erk gambo2 aku ni. Hehehhe kalau mau, kite repeat bila ko free balik kg =)
Sila2 cemburu hokeyy. And do believe me...aku yg mengipas tau =P

Xoxo : LoveRazila

2 comments:

  1. bestnya berbarbeque..
    tu dia menjulang tggi api mcm nk bkr sampah..kekekke

    ReplyDelete
  2. Hehehhe... xder pengalaman maa nk berbaberque, biasa adik yg buat aku tukang makan je. kakaka

    ReplyDelete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers