Friday, December 28, 2012

Sembelit...

Comei tak??

Wawawa... pengalaman pregnant kali ke-3 ni memang ler a lot off different compare yang previous one.
Anak yang ke-3 ni aku rasa macam banyak pengalaman baru dan sebahagiannyer aku rasa pelik.

1- mana pernah demam, selsema & batuk during pregnancy but yg kali ke-3 ni, dpt pengalaman baru - package 3 serumpun, batuk, selsema & demam.

2- sembelit, huaaa mana pernah sembelit tup2 boleh pula kene sembelit di minggu 28 & 29 ni. Huhuhu xsuke sembelit ok.
Buah segala buah aku bedal...sayur memang xmiss...hari2 melantak, air memang mencecik je and pregnant kali ni arr aku boleh bedal air sampai 2liter++/day. Xpernah aku mencecik air masak sebanyak ni sebelum ni ...ini pon boleh kene sembelit lagi. Huhuhu...mencik!!!.

3- kene gatal2 kat perut... mencik!!! xsuke tau, kalau garu nanti tinggalkan tanda, kalau xgaru...gatal semacam but alhamdulillah dah recovery with antifunges given by PMC, sapu 2kali dah recovery terus =).

  4- terasa suka nak membeli barang kemas. Hehehe...awal pregnant ari tu, lalu kedai emas tup2 rasa nak membeli cincin untuk dipakai...padahal, kat rumah tu ada a few cincin yang tak bersarung pon ke jari. Sudahnyer, xder pikir ape...cari mana yang berkenan, sarung di jari dan bayar =).

5- Pregnant kali ni...saya tak suka nak shopping baju baby. Entah, bila ada sale ke... lalu bahagian baby ke...mata ni, pandang sebelah mata je ke arah baju2 tu...look tak menarik langsung padahal... aku dah masuk 29 weeks and mostly zaman anak2 terdahulu...for this time, semua dah complete beli.

Hai lah mood shopping, ke mana kau pergi ha??? Last week ke Terengganu pon, aku xder standby baju baby pon...aci redah gitu je, hendak lagi bila doktor estimate aku xakan bersalin dalam masa terdekat. Hehehe XD

6- Tekanan darah yang sentiasa rendah...
Alahai, entah macam mana nak naik kan tekanan darah ni...bila cek tekanan je dah tau sure rendah.
20/12/12 check kat PMC bacaan tekanan darah adalah 98/65 then tadi di klinik, bacaan darah adalah 100/60. Orang suh makan kerang, aku makan...hendak lagi aku memang ler hantu seafood ni, orang suh mkn sayur bayam...aku bedal...bayam is my feberet sayur...ko kasilah aku bayam hijau or merah, memang aku makan pon =).

Terasa banyak yang berlainan compare dengan pengalaman mengandung sebelum ni.
Ape pon...alhamdulillah kerana masih sihat untuk meniti hari2 mendatang.... 
Enjoy the moment.

Xoxo : LoveRazila

2 comments:

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers