Thursday, October 17, 2013

Avocado???

Iman dah nak masuk 8month so baru terasa nak try bagi dia makan Avocado.
Aku memanglah xpernah rasa buah tu macam mana...avocado aku pernah pakai kat muka je itu pon kalau x silap aku dia termasuk dalam facial foam jenama ginvera kot...zaman dodolu...pakai mana yang berkenan n mampu je =)

Disebabkan mumi Iman ni xberapa nak open minded sangat so otak mumi Iman dah setting, avocado is untuk kecantikkan yer bukan untuk dimakan. So bila terbaca artikal pasal avocado ni barulah aku tau yang dia boleh dimakan. HEHEHE...sangat cetek pengetahuan am ku. HOHOHO malu.

So, kebetulan pi shopping makanya, kite belilah 2biji avocado.... nak memilih pon satu hal gak...ada yang kaler hijau tuo ada yang hijau kecoklatan...yang hijau tuo tu keras kejung...yang ada brown tu agak lembut sedikit. So aku pilih yang brown2 sikit.

Kalau uols nak tau pasal avocado ni...ada sedikit ilmu yang menarik uols boleh baca di blog [OHARA]... saya suka recepi yang dia share..ilmu pasal solid food memang superb. Simple, ringkas tapi berkhasiat and sesuai untuk mumi yang berkerjaya seperti aku. Sila baca yer...

Ni aku bagi link untuk uols tengok live cara penyediaan avocado puree... YOU TUBE
yang ni pon ok gak...tengok sini
Selamat mencuba yer...aku plan petang ni nak buat...kalau ingat nanti aku blogkan yer =)


ok babai.



 

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers