Monday, May 26, 2014

Saya Menang Lagi!!! Yippie.

Alhamdulillah...rezeki menang lagi contest.
Kali ni dari blog kak merah yer.
Ate, kisah menang ni cerita lama... hujung bulan Feb lalu dah tahu i'm in listed of winner tinggal lagi kekangan waktu dan penghantaran hadiah yang membuatkan lambat terima hadiah.

Last week saya berkesempatan pergi ke butik untuk mengambil hadiah tersebut...pilihan sama ada kasut or baju rekaan mereka. Perg!! awesome... pikir punya pikir...saya pilih kasut. Memandangkan ni pertama kali nak pakai jenama Cipelas Shoes. Ni jenama anak muda tempatan yang mereka kasut2 ni so it's homemade shoes. OMG! alhamdulillah...bangga sangat anak tempatan Melayu and the best is GIRL hokey, bangga beb orang pompuan setanding Jammy Choo =D.

i'm lucky girl... sib baik datang sini bawa ipar saya yang prosefional tolong give me some idea pasal kasut ni sesuai ke tak, so let's go bebeh.
Join saya main pilih2 kasut yang banyak pilihan DAN... SEMUA pon BEST, SELESA sangat kat kaki ni haa.  Bukan sebab FREE dia jadi selesa tapi memang selesa pon.
Jom layan gambo kaki saya dan kasut ye... =p
Ruang tamu dia...wajib bergambaran di sisi (^_~)

Dan marilah mula memilih kasut yer... 
Banyak sangat pilihan sewaktu saya menjejakkan kaki kat sini, the best is...mengikut kata staff dia, kasut yang dibuat cuma mengikut quantiti yang ditetapkan pastu dia akan produce new design lagi dan lagi tapi kalau korang nak customize kasut ikut patent yang korang suka, korang boleh datang ke sini.
Kualiti memang puas hati.

Bebel pepanjang pon x guna beb.. jom terjah.
Kasut ni 5" tapi kalau sarungkan korang rasa macam pakai kasut 2 1/2" je so korang x rasa letih yer x macam setengah2 kasut..korang sarung je baru jalan setapak dua dah start rasa tegang kat betis kan.. ni xder, aku siap buat main lelari lagi...ipar aku pula bising, takut aku gedebuk kat situ, HAHAHHA.

Design ni ada dua warna ni je tapi saya x pilih yang ni walaupon tinggi dia memang saya suka, cuba tengok..x sesuai rasanya patent ni kat kaki saya, HUHUHU sentap tau. Ipar saya pon cakap x comel di kaki saya =p
Ok NEXT...

semua kasut dalam gambar ni saya try...semua pon cantik dan selesa...yang saya x cuba adalah yang songket atas belah kanan tu je x try sebab dia gantung nuu kat atas sana. HEHEHHE *gambar ni saya get from their ig, my own photo dah terdelete...sentap HOi.

Eh!! ada yang berbunyik..kite x suka heel, x per korang... yang flat and wedge juga ada, cuma boot je yang xde, ker aku overlook. Entah...
Ni...kat bawah ni  yang flat and wedges juga... layan!.
Photo: By @cipelashoes , available at HiDY store. Contact our Customer Service Hotline for guidance ;) #shoesoftheday #hidystore #cipelashoes #paintthetownred
Ni selesa...korang nak gi shopping ke, banyak berjalan ker, nak travel ke, memang sesuai sangatlah nak pakai yang ni. Serius...aku plan pon future nak sambar ni satu dan ada satu dua patent gak yang aku berkenan.
It's leather yer kawan2... tu yang rasa berbaloi2 tu kalau dapat rembat sepasang dua lagi ^_^

Ni yang aku cakap kasut songket tu...nampak selesa gak tu.

Yang ni pon selesa gak ye korang...

dan banyak lagilah patent yang lain...
  
Yang ni pon flat gak tapi dah out of stock...
Selesa sangat...

Yer, dah start heel balik...maklumlah...saya memang aim yang heel je sebab i'm heel lover... HEHEHE 
saya kan rendang so kenelah cari yang heel supaya saya nampak tinggi sikti kan...
Abaikan kaki sebelah yang x berkasut tu yer...
Yang ni pon selesa...ni patent macam kulit ular sawa sikit design dia =p 

Polkadot pink and merah polkadot pon ada weii...
sape nak buat kasut raya pon boleh nak buat kasut kasual pi outing pon boleh...wedges ni.

Photo: All shoes at #hidystore #hidycollection are from @cipelashoes . These wedge heels are inspired by Founder's sister-in-law, not just for single ladies but also for mothers out there. You can still look good, stylist and trendy, while running after your kids in @cipelashoes .  <3 Wedges design inspired by #batikmotif , much love by #HidayahHassan #handmadewithlove #handmadeinmalaysia
inilah rupa kasut yang saya pakai seperti di atas tu... sweet kan...

I'm in GOLD , kurang sesuai sebab kaki saya gelap.
Hahaha.... warna kulit pon memainkan peranan sewaktu memilih kasut.

Stress x tahu nak pilih yang mana so relax dulu...

Selain kasut, ada juga shawl dah baju yer... baju kurung pon ada gak kalau korang nak.
Jom cuci mata sat.

Jom sambung pilih kasut balik.
Yang ni pon saya cuba gak...selesa, boleh buat meeting...
Tapi saya x pilih yang ni sebab saya insyaallah akan ada dinner with my husband so saya nak heel yang boleh bawa ke dinner that day.
Hamboi... kemainkan, nak berdinner bagai you (^_~) orang dah ajak, rugilah kalau menolakkan, Hihihi.

Yang ini pon ok...selesa gak. nak berlari pon boleh aje.. kalau suh aku pakai kasut ni sambil dokong iman sambil lelari pon orait saja...selesa, xdelah rasa nak tergolek ker kan...

Letih dah tunggu saya pilih kasut??
Tulah...saya ni memang banyak songgeh sangat so inilah yang saya pilih...
Short listed katanya....
Both kasut is saya suka.
Yang kaler bronce tu gilelah...cantik hokey walaupon warna kaki saya gelap tapi saya tetap sukakan kaler bronse tu, serius sangat cantik...
Dan ...

P
I
L
I
H
A
N

S
A
Y
A

A
D
A
L
A
H

.
.
.
.
.
.

tadaaaaaaaa!!!!


Amacam??? ok???
Aku rasa ni sangatlah bersesuaian nak ke dinner tu nanti also simple and boleh pakai for raya juga.
Jimat.... dua dalam satu =D

Jom sambung cuci mata lagi kat Hidy Butik ni. 
Ruangan media...


Sayangnya owner butik dan jenama kasut ni xder pula di butik sewaktu saya datang so sape2 nak kenal owner Butik Hidy ni...ni ha saya snapkan gambar owner.
Nama dia Hidayah Hassan.
Age : muda belia, 30 tahun pon x sampai lagi wei. 

Ni lah dia owner Butik Hidy ni.
Nampak kasut dia pakai tu...cantik kan?? I'm love it. Fall in love sudah.

Ni depa nak buat penghantaran kasut dan baju...
Kasut and baju ni korang boleh pilih and beli online mana yang duduk jauh tu kan...
Sat lagi aku share segala info yer, Ig, FB, alamat butik cuma...no HP owner je aku x share ler kan... Privacy yer kawan2... mana aku dapat?? Adalah!!! *ayat velagak gitu =P Hahahha. (kididng ye)

Nak gak posing kat sini sebab bila tengok ig yang ke sini asyik posing kat sini je...geram, so i pon nak gak tepek gambar yang sama. Hehehhe

Sopan sikit...

Lastnya...xder sopan dah, nak tunjuk muka excited dapat kasut FREE.

Sedikit information pasal Cipelas Shoes & Hidy Butik yer.
Harga Cipelas Shoes yang aku terperasan kalau x salah, bermula RM68-RM450 per pair TAPI memang puas hati... kalau korang x percaya boleh datang tengok and rasa sendiri, Hehehhe.

Alamat : No.46 Lorong Dataran Wangsa, Dataran Wangsa Melawati, KL
Berdekatan dengan KWSP dan RHB Bank ye sebaris gitu.
Untuk pertanyaan boleh call : 013-3801338
Twitter! Follow us @hidycollection
 https://www.facebook.com/hidycollection
IG : cipelashoes

Happy shopping uols (^_^)



Thanks for visiting =D 
Ok babai. 




 **Myracles Beauty - 1set RM170.00, Spray MB 1botol RM120.00, 3botol -RM260.00.FREE POSTAGE
 **TMS procduct is ready stock.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers