Monday, July 13, 2015

Bila tak kenal antara beras dan beras pulut.

Assalamualaikum! 

Amboi...senyum2 nampak!!!
Ni cerita last week... cerita yang bermula dengan huru-hara in my life. Acewah!! mukadimah kemahin lagi kennn.

Nak dijadikan cerita ... khamis tu perasan beras habis so ingat nak suh pakwe ku beli ... makanya sampai opis dok kalut kerje so lupa..bila dah t/malam nampak muka pakwe baru ingat nak cakap beras habis so sahur jumaat pagi tu hald nasi half bubur kanji =)
Selesai..oklah xder nak pikir..ni kiranya by Friday tu memang sebutir beras memang habis langsung.

Pagi tu Irfan dah x g sekolah...tetiba demam panas, oklah..hantar rumah ibu, rehat sana sebab aku dok kalut siapkan kerja pastu tetiba lepas solat jumaat tu pakwe ku balik...demam panas gak.
Ya ampon, dedua combo demam..aku pon rerasa nak demam gak,

Dah lewat petang tu baru teringat beras dah habis ni...
so gedik2 le mak dgn 2 beranak ni berkereta nak gi kedai depan blok.
Sampai kedai cari parking xde kosong pula so ape lagi..block kereta orang kejap... dengan dokong iman sambil pimpin aryan.
Masuk2 terus sambar... kat luar paket tu tulis Beras pulut macam kat bawah ni tapi aku beli brand Jati.
Image result for beras pulut cap jati

Tengok kat situ 2kg..untunglah kan, sebab biasa yang paling kecil size 1kg je.
So sambil belek2 tu macam pelik gak...ape pasal tulis pulut eh?? bukan biasa beras wangi ke..so nak malas nak pikir banyak...yerlah kat kedai runcit kecil..ko nak harap ke beras jenama yang biasa ko beli ada kan...kalau ada pon maybe yg 10kg sape nak angkat?? aku dah le dokong iman yang beratnya sama berat seguni beras kot. HAHAHA budak tu berat dah berbelas kilo..kerja makan je, geram tau,,gemuk..susah mak nak dokong *_*

Then siap2 bayar tu teruslah balik...balik2 bila nak cuci beras tadi macam pelik je aku tgk rupa beras tu..warna putih pekat bukan macam warna beras biasa yang putih mulus tu..aku diamkan lagi..dalam hati berkata2...entah2 ni pulut kot..tapi half hati cakap..eh bukan kottt sebab dia tulis kat pelastik tu beras pulut not only pulut.

Xde pikir panjang...terus tanak buat bubur...
Percubaan pertama n kedua buat bubur menjadi..cantik je bubur ku...kuah pon pekat je.. siap pesakit, komplain rasa bubur x sedap..aku cakap, dah demam kan tekak sakit mana nak merasa nikmat makan =)

Lepas tu anak sulung pula muntah2.. siap cakap perut kembung...pastu x terpikir langsung yang aku macam buat bubur tu adalah pulut. hari sabtu malam tu..aryan merempan2 nak makan nasi x nak makan bubur nasi..so aku pon masak ler nasi macam biasa..siap masak tu aku masuk tidor...letih naw layan pesakit 2 orang kat rumah..

pagi tu baru perasan...nasi ku masak rupanya pulut yang jadi. HAHAHA
So ahad tu x tunggu lama..keluar pi Aeon beli beras sekilo gak tapi nak dijadikan cerita...pi gatai pula aku beli beras taj mahal yang utk diabetik tu...hmm kene komplainlagik sebab x sedap rasa ni. So petang ni nak g beli beras lain le pula..bio memasing selera nak makan nanti. HEHEHE

Itu ler kisah aku x kenal pulut. 
Eh!! betul ape. aku mana tau kay luar tu ada packing plastik keras macam plastik beras pastu aku biasa panggil pulut je mana ada beras pulut... pastu pulut biasa aku nampak pon kalu beli kat kedai runcit tu dah siap timbang dlm plastik merah or putih (repackaging) mana pernah beli pulut weih...aku memang x pernah masak pulut...never hokey. makan aku retilah tapi jenis kami ni bukan suka pulut so tu yang x pernah beli... ni pestime terbeli beras pulut.

**Susah hati betul..IRfan alhamdulillah dah sihat dari demam yang sang arjuna beta tu x kebah2 lagi demamnya...tadi kat klinik opis dia pi ambil darah..takutnya kalau denggi...berayo di sepitallah jawapnya... huaaaaaaaaa** 



Thanks for visiting =D Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers