Monday, July 27, 2015

Cerita DODOL!

Assalamualaikum!

Ni nak sembang pasal hari raya ke-4.
Shawal ke-4 baru kami start membuat dodol.
Pasal ape dah raya baru buat?? Pasal akak aku cakap, raya tahun ni x jumpa dodol pon, aku pula sambung..eh suzy jumpa dodol kat kelang time beraya dengan family mertua..tu pon dodol dia macam kasar je stucture dia..x lembik2 rasa dodol so xde feel makan dodol.

Peh tu macam biasalah ler...moh buat kerja gila since semua macam malas nak beraya ken...Isnin, ramai family dah start kerja so tetamu nak mai rumah pon xde kot. HEHEHE so jom buat project dodol.

SO terus laju je chef2 cari bahan kat rumah mak, keluar ke pekan cari bahan buat tambah mana yang kurang so by 2pm tu start ler memdodol kami2 di dapur.

 Gotong-royong kekdahnya.

Adik aku banyak cengkelat tau... kejap2 dia pi kemas depan, kejap2 kang hilang lagi...
Akak aku je tinggal2 kejap time baby dia nangis.

 Yeah!!haaaaaaa, sodok jangan x sodok.
MUahaha...
sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Anak aku take turn pula...
Irfan memang melekat depan tv hendak lagi dia x makan dodol kan. HEHEHE

Dan korang pernah makan kulit lembu??
Aku perkenalkan.... jeng..jeng...jeng... masak lemak kulit lembu. Yummy.

Kulit lembu yang warna coklat2 tu.
Ape rasanya, mana yang suka makan tu cakap sedapppppp rasa macam jelly a.k.a agar2, korang jangan tanya aku...aku memang x makan...kuah dia pon aku x makan...dok telan liur je bau masak lemak tu, so kami3 yang x makan kulit lembut tu, lauk kami ikan goreng je...jadilah, alhamdulillah..rezeki gak kan...


 Thanks for visiting =D Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers