Monday, May 24, 2010

*1st day in new opis with new duty*

Yeah,,,dgn lafaz "Bismillah" memulakan perjalanan menuju ke opis baru :)

Dalam hati berdebar2 sbb teringat peristiwa minggu lepas kene alah2 perli org boss D7, cam hampehlah tuh....berasap jer telinga dgq dia bising2 pasal pengawaman dlm PDRM disambung plk dalm slot ceramah yg aku attand dgn kawan2 lain.

ada Puan tu dgn selambernyer cakap....dia dah mkn thn ddk kat pentadbiran,bila org JPA datang...hbs dia kene keluar ronda. huhuhu siap cakap ape tau "ddk dlm opis rasa lbh selamat dr pi luar buat rondaan" huhuhuhu ada ker patut dia cakap gitu,ape gunanyer dia dapat elaun meronda kalau terperap dlm opis, ape guna dia masuk polis kalau dia pon tkt mcm org awam gak??ish...merah telinga aku dgq tp nk wat camner kan...redha jerlah.

berbalik kesah opis baru aku.so aku n syu (kawan baru) di tempatkan di Balai Trafiklah sbb kami org2 kewangan :) tadi hari pertama kami berlalu penuh keazaman mempelajari ilmu baru. Syu belajar print saman2 yg org dtg tanya and aku plk belajar key-in saman yg telah dikeluarkan oleh pegawai trafik. byk weih, naik juling mata ku melihatnyer :) pastukan...byklah jenis2 kesalahan yg aku jumpa :D (timbul keazaman utk tidak melakukan kesalahan) kakakaka...insaflah konon :) ok per....

alhamdulillah...bz tp seronok sbb rasa masa berlalu cepat sbb kite xder arr melangut lagi.heheheh nnt aku pon kena belajar ddk kaunter terima pembayaran saman :) hihihhi yg kureng syioknyer is kami kene rotet keje sabtu n ahad 9-12pm but spoil skit arr sbb kaunter saman buka sabtu n ahad... so boleh arr korang2 dtg byq saman :)

ape pon aku terima, redha and syukur alhamdulillah dgn environment yg menerima kami seadaanyer :) .... pastu yg paling syioknyer, kami org2 pejawat awam ni siap nk kemas2 opis tu lagi bio nmpk gojes.hahahahha pastukan, yg terbestnyer....kat opis kami main panggil kakak jer xder pangkat2.dia org tp kat opis tu pon ada 2 org jer yg stay kat opis, koprel Norizan (Kak Izan) dgn En Muklis kot nama dia.hahahah aku xhengat dah :) tp en ni pon baik gak. dia smoke kat luar opis tau so dlm opis tu kirenyer healhtylah udaranyer.

oks...sambung esok plk...aku dah ngatuk, nk tido.... salam :)

1 comment:

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers