Monday, June 18, 2012

Sabtu yang superb penat ....

Hari sabtu yang panjang...cheeewah (tipu kan sbb mana ada hari yg tetiba lebih dari 24jam sehari =D).
Hari ni, merai Syahir kat rumah belah lelaki sbb last time kat rumah pompuan...kiranya ni majlis menyambut menantu gitu.

Awal2 dah dimaklumkan...family pakai baju kaler biru...ko taram jelah ape kaler biru sekali pon asalkan BIRU. Aku pon hanguk kan jer... peh tu baru pikir balik, adoi aku mana ada byk baju kaler biru. Argh parah ni, xkan ler nk beli baju baru semata2 nk g kenduri kawin ni kan?? tema raya tahun ni pon rasa2nya bukan biru kot. Anak2 with Mr R, confirm2 depa dah ado baju biru. Waduh...capek mau pikir..terus pilih baju biru yang 'jaman' dodolu punya. Hahhaha....ada aku keysah???

Jumaat malam, angaran dalam kul 10.30pm baru ler nmpk muke kat rumah Abang Rahim... what to do, yang bawak kreta slow, yg tukang tunjuk jalan (along hafiz-baru belajar tengok GPS so...sesat-birat ler jadinyer). Sampai2 salam2, peluk2, gosip2, then terus makan... lapar weii dr petang xmakan2. Sudah makan, baru perasan...pak mertua ku ddk depan mata. Hahahha,ambeik kau..makan xpandang kiri-kanan weii. Kekira, aku fokus gitu =D. Eh!! pak mertua ku pon xperasan aku ddk depan dia. Hahaha, dia bizi dok cit-cat dengan besan dari Bukit Jalur N9.

Lepas makan...lega, alhamdulillah...syukur terus semangat nak tolong. Acheeewah, ape bende lagi nak ditolong, udah siap semuanya. Wink...wink... dasarkan, *ayat xperlu diteruskan. Hahaha. 

Masuk dalam...wah jumpa sedara mara belah kak long from N9. Meriah uuu. Orang nogori cakap...best2 i like but now aku rasa, aku dah kureng skit skill nk cakap in N9. So bila sembang2 aku layan cakap selangor je. hehehehe. Then...jumpa si Zira, ada buah tangan untuk saya from Bintulu. 

Kikiki aku minta kawan aku bagi ole2 gak utk aku...xkire mau gak ole2 dari sana. Hampeh...dapat kawan macam aku. Hahaha. Jeng...jeng..jeng... dapat ole2, hoyey sbb dah boleh agak ape isi dalamnyer. Heww...my feberet food, tabaloi and kek lapis. hoyey!!! suke..suke...suke... Sib baik dapat kawan yang memahami. Wink...wink... mekasih Hashim515. Suke kat awak sbb awak bagi saya ole2 FREE. Hahahha # dia ada bagi something unexpected thing, thanks u my fren =D i like it n love it n now try belajar2 gunakan dia. Hehehe..

Jom layan gambo2 saya... hehehe yup, gambo2 saya je...wat pe nk tangkap gambo orang lain pulak. lallala.. Actually, jom berkenalan dengan family Mr R side. Let's Go!!!


Yeah...cute kan?? Ni tuan rumah bagi...semua org dapat. Anak2 aku pon dapat sama cuma ank2 aku dapat ada tulisan sepupu. All sepupu memang dapat. ada gak tulisan CREW. 
Future adik ipar aku dapat Crew sbb dia lom rasmi jadi family lagi. hehhehe, sabar yer...bulan 3 2013 kang, insyaallah rasmi ler awak dalam family Haji Ambia =D

I with Kak Teh (wife abang Mr R yang no-7). Sama2 comei... ^__^

i with Midah (wife adik Mr R yg no:9 ... Mr R is no:8 in family)... kawan gosip2 ni. Hehhehe.

Ish.. with budak demuks A.K.A Dak Aryan...

Eh..pengantin dah mai ler...sambut2!!. Tabur bunga weiii lekassss!!! - kecoh lah time ni. 
Hehhehe so happening. - Irfan siap depa tangan nk sambut pengantin.

Selamat bersanding sudaaa =P

Tu...Mak Uda, bergosip2an with my sibling. Ops!! lupe mn khabarkan...dia datang with 2 angles, future daughter in law, yang berbaju merah tudung merah tu si Izat punya yang belakang dia free hair tu K.A punya. Cantik bah!.

Budak ni dah kepanasan...sudahnyer, togei ko dek xberbaju. Hahahha barulah aku nyaman skit kalau tidak, dia sesaja merengek berkepit...rimas tau!!

i with Andak Ana (Kakak Mr R yg ke-5) yg no:4 xmai sbb stay kat Gannu sana nuu. Yg No:2 pon xmai gak sbb wifenyer tengah uwek2 sekarang ni.
Next year, Mak Ani dapat cucu barulah yer. Hehehhe...bagus, makin ramai anak buah aku =D

Bergambaran with sis in law and mother in law =D
Yang belah kanan sekali tu is kakak Mr R yang no-3.

Bergambaran bagai xsudah... Orait, yang pakai tudung pink tu is wife pada Abang Mr R yang no-6.
Emm ramai menantu perempuan dalam Family Haji Ambia ni.

Ish...nak gak posing budak togei ni =D

Something wrong with this gambar...baru perasan Kak Teh dah lari masuk dalam sbb anak dia pon meragam sama... :)

Yeah.. dia apit with 2 orang makcik... Andak and Alang.

Saya memang manja dengan Andak...dia masak memang maverlos. 
Terbaik, kekadang datang rumah dia kat Gombak tu...memang 'perpesly' nak makan je. Hahhaha.
Ramai2 adik ipar, aku ler yg paling suke makan so dia lagi double suke masak utk aku. Lallala
#Andak...saya udah Gemsss =(

Sesi karaoke...sedap arr suara mamat ni. Dia ni family sebelah kak long. Siap org buat lawak bagi bunga telur & beras sekampit. Hahhaha.

Satu family... but ada sorang anak dia berada kat UPM Bintulu. Yang aku dok kecoh2 dalam FB & Tweeter adalah si Dak Nana tu, anak ke-3 dalam Family kak long.
* Untuk tatapan Nana =D
Xper, nnt awak tampal gambo awak dalam photo ni sebagai kenangan k.

So sabtu pon berakhir dengan penatnyer...jangan tanya penat sebab ape, sbb aku pon xtau actually ape yg bikin aku feel so tired. Ape pon, syukur alhamdulillah...selesai sudah kenduri ni.

Congratulation untuk Abang Rahim & Kak Long Aisyah dapat anak menantu baru. Tahniah utk my niece sbb dapat akak ipar baru...


No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers