Friday, June 12, 2015

Rindu BFF.

Assalamualaikum! 
Hari ni nak share cerita pasal hati.
Cerita sedih saya.

Today.. officially dah sebulan lost contact dengan BFF saya... rasanya korang boleh agak kot sape yang saya maksudkan.  saya pernah publish pasal perbezaan scandal dan friendship.

X tau nak mula cerita kat mana tapi yang nyata saya dah x dapat nak contact BFF saya, tiba2 dia buang saya. HUHUHU

Jom layan gambar2 dia yang ada dlm hp saya =)
Buat kenangan je ni...
Kalau gambar2 macam ni ada yang bercakap memang confirm scandal...alahai, x tau nak cakap ape dah... karang ku kata mulut puaka marah pula so aku assume mulut macam longkang boleh ke??
*Malas nak jadi issue, jom layan gambar je.

 kereta ni dia send x tau dari mana so of couse ler from semenanjung ken... biasa dia suka update live pic xde siaran ulangan katanya. HIHIHI

 Ni gambar dia send time dia kursus kat KLCC
so aku taulah dia ada kat kl.
Gitu conversation kami. HEHEHE

 Ni pula dia send kat aku mula3 aku macam pelik..dah gambar apelah ko send ni...
Aku nampak abam botak ni but aku lupa nama. 
HEHEHE pastu dia send gambar bawah ni dengan caption...aku satu train dengan Harith Iskandar nak ke airport.

Ni pula dia send from KLIA
Ape bonda ni ..aku pon x tau dan aku pon sampai ke sudah x tanya tu banner utk new novel tittle ke atau nama kedai ke...xtau.

 Dia memang faberet share aku gambar makanan so aku pon rasa nak sama kejam suka share gak gambo makanan. HAHAHA.

Gambar kat bawah ni pula dia bagi time dia kursus kat Labuan.
Dia ke labuan and time ni aku just sampai Kuching.
KIKIKI aku ke tempat dia..dia ke tempat lain...oklah kannn 


 Time ni dia dok bersungut dengan aku hotel fully book sebab x tau ada festival ape tah kat Labuan time ni... dah dengan aku pon menggelupur sama. HAHAHA takut kawan aku xde bilik nak tidor malam...esoknya kursus pula tu..ko tau jelah, Labuan bukan macam KL hotel bersepah2. Hemm

Lagi gambar di Labuan.

Ni dia pi msg kaki kalau x silap.

Tempat kursus dia... 
 Ini pon dia bagi gak...


 Kemain share dengan aku kan...



Ni pon dia bagi gak...


Now last year...anak buat dia yang pertama getting married so dia x jemput pon but he keep share kat aku the situation =)
Thema purple... a few days back dia tunjuk aku baju melayu yang family dia beli kat sini. HIHIHI takut pakngah pengantin nampak buruk ^_^ 





 Budak ni anak buah dia...x tau nama ape tapi comel kat mata aku bila dia simpul ceconet rambut dia, HEHEHHE

 Sian ko dik...kene jadi model pak ngah mu HIHIHIHI


Ni pon gambar last year...during dia OS ke Hangzhou, China
So sharing gambar everyday.
aku ok je...bukan gambar lucah pon kan so alang2 orang dah bagi kite simpan ler, nak sampai ke sini entah ada rezeki lebih ke dok...ye tak??






 Cantik bilik dia...aku suka tgk


 Bilik mandi...

 Ruang kerja... awesome ko.





 Deco hotel...


 Nama hotel dia tinggal.










 Pintu ni pon dia share gak boleh???


 Ni pula gambar aku bagi kat dia..aku cakap ni tabung aku nak pi kuching, tidor kat pullman hotel x tau bila nak cukup sebab aku cakap, duit ni aku dapat time aku cuci baju. HAHAHA
Bengong aku pon.
Benda2 yang light2 sembang je antara kami.

 Gambar ni dia share time dia otw ke site, buat site visit project...



 Kawan saya cuma xde yang no.7 tu je sebab dia suka kutuk saya..panggil saya lembablah...ngoklah... gonjenglah dll tapi saya x kisah pon xder terasa hati..dia cakap macam tu pon pada saya je,,,dengan orang xdelah dia nak ngok kan orang kan.
Ciri2 lain2 tu memang melekat tepat utk dia =)


 Ni pula aku send sejadah...aku cakap dengan dia aku suka warna grey tu...pestime jumpa sejadah warna ni then aku cakap lagi...kalau dia terjumpa kat memana, tolong belikan aku satu..aku bayar nanti...dia pon pesan yang sama gak kat aku..nak kim kat aku kalau terjumpa.
Sampai sudah aku x jumpa. HUHUHU

 ni gambar aku send..tunjuk food aku makan kat kuching =)


 Handbag yang aku shopping kat Kuching gak =) 


 
 Gambar ni time aku makan kat Dubu-Dubu
Pestime dia makan sini so enjoy your foods... 


 Ni pepagi buta send aku gambar sarapan pagi dia...sabar jelah, manalah aku x lapo selalukan, dah dihadapkan gambar makanan sesaja.



 one day di waktu petang..dia kirim gambar ni
HEHEHE orang bujang memasak...
Terbaiklah.

Memula dia send gambar raw ni 
pastu lat 3 minutes macam tu...dia send gambar bawah ni pula... 
 Yummy.... lapo.

 Ni pon one of the evening time..
Memasak kawan aku ye. HIHIHIHI orang bujangler katakan...

 Di cakap dia buat cucur udang...
aku cakap biasa kalau cucur udang ada daun hijau yang leper2 panjang2 sikit tu...
Dia cakap aku x tau masak. pui..memang ler tapi daun tu aku kenal...nama je aku x tau, aku panggil daun hijau...bukan daun sup. HAHAHHA
*tinggal kenangan*


 Ni dia msg aku cakap...budak ni nak berkenalan...aku cakap cekci.
HAHAHA tapi cantik bha!!


 Ni pula dia ajar aku setting hp...
nampak x kegunaan kawan disitu. hahaha kelas gadget free hokey.


Gambar ni memang bikin aku panas mata. HAHAHA
Nak nangis tgk.
 Koleksi aiskrem dia....
aku cakap aku nak makan magnum, dia cakap minta kat husband ko sebab magnum mahal dia x mampu beli. HAHAHHA... kawan owh kawan... aku rindu gurau ko lah T_T


 Dedua peti ais ni x tau kat mana...hahaha so aku syak satu kat office dia satu lagi kat rumah dialah kot. Entahlah...


 ABC sebab sebelum ni aku tunjuk dia aku sedang makan ABC, boss aku belanja.
Then lepas waktu kerja dia, dia send gambar ni pula. HAHAHA balas dendam nak send gambar le tu...suka2.


 New hp dia.. time ni dia kat KK, OS x tau pasal ape aku pon xder tanya. HEHEHE


 Ni gambar dia makan time dinner kalau x silap.
Aku komen...dia tekak western aku tekak melayu mesti nak makan nasi gak. HEHEHE


A few days dia senyap sunyi...aku msg dia tanya..."oit. ko hidup lagi tak ni??"
Dia jawap... "aku hidup lagilah..tgh meeting"
Then gedik2 gambar ni mari...
A
 ku reply balik..ni siaran live ke tertunda??
Dia cakap..live ler kalau lambat ko dapat tu..bukan salah aku, tu hp ko memang lembab ikut tuan dia. (sempat smash aku lagi tu)

Dan jam 1pm macam tu...gambar bawah ni pon menyusur.
HIKHIKHIK


Ni pula gambar dia bagi lepas jam 3pm sebab lepas lunch tu pon dia ada meeting.

 Sedapkan.....

Ni pula gambar dia saja2 bagi. support tourism =p




Teringin sangat nak makan aiskrim ni, aku cakap dengan dia..nanti aku belajar dulu cara nak order then kalau terror aku belanja dia makan. HEHEHE

Dia share dengan aku gambar makwe dia...soon to be he queen =)
Untuk this girl or sape2 yang kenal dengan awek ni saya nak minta tolong korang ni, maaf saya x tahu nama awek ni tapi saya tau awak stay di Sarawak...
**P/s: utk this beautiful girl, tolong sampaikan salam saya pada pakwe awak, salam maaf saya dan sampaikan pesan saya pada dia...kalau dia nak buang saya terus dari kamus hidup dia as sahabat saya terima cuma saya minta do believe me...saya x pernah berlakon depan pakwe awak seperti yang pakwe awak anggap tu..saya nak dia tahu kebenaran itu sahaja.
Saya doakan korang will always berbahagia till jannah....insyallah, Amin!!

Ada sad story berlaku between us.. and also ada misscommunication between us so suddently we are officially berpisah tanpa ada connection.
Last status dia update kat wasap status sebelum all gone.

Berhari2 berminggu2 saya hilang arah kejap...pening lalat pikir ape nak buat dah tapi bila saya pikir pelbagai sudut pandangan saya terpaksa akur... saya kena hormati keputusan dia untuk membuang saya dari hidup dia... sampai bila...saya x tau, cuma saya berdoa sangat pada Allah, minta Allah jumpakan saya dalam keadaan tidak sengaja agar saya dapat beritahu dia yang sebenarnya selama berbelas tahun saya bersahabat dengan dia saya x pernah terpikir nak berlakon pon...saya nak dia tahu, gelak tawa saya, gurau senda saya, tangis sedu-sedan saya bukanlah lakonan seperti yang dia anggap. 
Deep in my heart saya sangat happy dan bersyukur dia bakal mengakhiri zaman bujang untuk berkeluarga semula...syukur sangat tapi sebab ada salah paham maka dia ingat saya berlakon happy bila depan dia...

Last msg yang saya terima dari dia adalah "hentikan lakonan" lepas tu terus x dapat contact dah.
Saya ada no hp dia, both no pon saya ada, saya ada email personal and email office dia, rasanya kalau saya nak email or call masih boleh tapi as i say...saye terima keputusan dan saya hormati keputusan yang telah dia buat. 

Mungkin sukar nak melupakan kawan yang dah berbelas tahun berkawan tapi insyaallah Allah itu maha tahu ape yang terbaik buat saya umatnya...

ape pon... hargailah BFF korang, sebelum korang kehilangan mereka macam aku ni ha... so ambil masa utk bangkit strong.
*Saya akui...saya bukan jenis orang yang share masalah keluarga saya dengan BFF but bagi saya BFF saya ni cukup saya rasa dia ada dibelakang saya when saya down... he know how make me laugh even i rasa never want to smile anymore... saya x perlukan pujuk rayu dia kala saya sedih cukup sekadar kata2 support or send gambar2 kesukaan saya to make me cool.
Entahlah... saya yakin, setiap percaturan Allah tu memang terbaik buat saya...Allah ambil dia dari hidup saya, insyaallah...Allah akan gantikan dengan yang lebih baik...ada hikmah dengan semua yang berlaku...just think positive.


Thanks for visiting =D Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers