Tuesday, September 15, 2020

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum! 



#hotpromofromGrtravelguys


🥳GR CRAZY PROMO🤯

🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️
🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️

==========================

       🏖 water parks
       👻 Scream Park
       🦁 wildlife park 
       🎠 amusement park
        🏊🏻‍♀️lost lagoon 
        🏎 X Park
🚪enjoy unlimited rides


ONLY‼️
✓ RM 125 ( ADULT )
✓ RM 108 ( CHILD )

ON OR NOT⁉️ 😘

LIMITED TICKET STOCK ‼️

FAST‼️ HOT‼️SELLING ‼️ 


http://www.wasap.my/60197007605/SUNWAYLAGOONCAMBO

http://www.wasap.my/60105373082/SUNWAYLAGOONCOMBO

http://www.wasap.my/60176743924/SUNWAYLAGOONCOMBO


*GR TRAVEL*
*Malaysia | Pakistan | Thailand*

#promosunway #murahmurahje #dekatje #sunwaylagoon 

Thanks for visiting =D

Tuesday, April 14, 2020

Agar-agar MIlo Oreo PKP in the house

Assalamualaikum! 

hello guys!!!
hari ni nak share resepi... actualli resepi ni banyak tahun buat tapi sejak2 pkp ni makin rajin nak try semula  sedap ooo rugi kalau korang  x try  ;)

ni resepi yang dah SS sebab nak share dalam group whtasapp
kala nak lebih jelas boleh click => Resepi Agar2 Milo Oreo



Oreo dipatah 2 bahagian  bagi saya oreo coklat sesuai tak terlalu manis bila makan dengan agar2 nanti  


 Lapis pertama : milo tunggu dia sejuk permukaannya baru boleh ke next step.


 susun oreo di atas milo tadi x perl tekan ya.



 Selepas susun oreo boleh slowly siram guna lapisan susu pula...
jangan siram direct pada lapisan bawah...
nanti jadi x menarik sebab lapisan x berpisah seperti contoh di bawah.


Belah kanan tak jadi sebab lapisan susu dah bercampur lapisan milo


 buh lapisan susu / putih sehingga oreo tidak kelihatan.
ulang step pertama tadi sejukkan sebentar n tuang lapisan berikutnya.
bila selesai sejukkan diluar sehingga agar2 suhu bilik & boleh masukkan ke dalam peti ais.


just out from peti ais.


bahagian dalam agar2 selepas dipotong.



x sampai 5 minit anak2 licin menghadap ni  sedap ooo 



sebelah petang 1 trip lagi buat agar2 ni sebab trip pagi agar2nya dah habis  


hasil kejadian....


Both layer kite buat double layer oreo  
vavavava sedap baq hang


untuk en suami yang kurang minat ada oreo so kite buat bekas asing...
ini hasilnya... ^_^

it's done..
habis ooo x sempat makcik kantin nak merasa. 
HEHEHHE

#Selamatmencuba

Thanks for visiting =D

#Myresepi
#agar2oreomilo

Saturday, April 11, 2020

Covid-19 (PKP - ke 3)

Assalamualaikum! 💗 Salam #staysave #dudukrumah

10042020 - Pm telah mengistiharkan untuk melanjutkan lagi tempoh #pkp Perintah kawalan pergerakan untuk rakyat Malaysia, ini bermakna... sob...sob...sob...😭😭😭😭😭😭 awal ramadhan kite adalah di dalam PKP lagi.

Guys!!! please lah laki ni kite lebih berdisiplin untuk kite sama2 #breakthechains covid-19 ni.
Zie nak balik kampong.. nak bertemu mak dan abah zie serta mertua zie.... 

Korang x nak beraya di kampung ke guys?????????
well ...ni hakak share link yang uols boleh access untuk tengok data terkini #Covid19 ni  untuk malaysia ... klik kat worlwide tu n select Malaysia k... update & statistic coronavirus @ Covid-19

5 Hal ini Sering Ditanyakan Soal Virus Corona

#stayhome
#staysave
#DudukRumah
#breakTheChains

Thanks for visiting =D

Friday, April 10, 2020

Waktu dan Watak!!

Assalamualaikum!

#throwback 
hari tu jalan2 / web browsing sekali jumpa ni... 
Selamat membaca guys!!!



 Thanks for visiting =D Ok babai.

RESEPI :Brownies kedut

Assalamualaikum!
 #Trowback je ni sampai resepi pon dah lupa  adoi  :)







Selamat menjamu selera mata    

 Thanks for visiting =D Ok babai.

Thursday, September 19, 2019

The Petals Bubbles - Feminine Wash

Assalamualaikum!




Hello sayang2 semua...

Hakak nak perkenalkan...kawan baik hakak ni bila berada di dalam tandas...
Eh, benda ni penting hokey.

Agamakan menggalakkan kite sentiasa dalam keadaan bersih.

Yang ni nama dia : The Petals Bubbles - Feminine Wash by Teymah WayMore
Product pure nature ingredient.
NO PARABEN
NO PERFUME
NO CHEMICALS add on.

Ingredient, mjkn, akar serapat, kacip fatimah , epsom salt, rosewater, vit c & mint


Rose water wat basuh kelopek??? Perghhh bkn muka je ada anti-aging. Kelopek pun anti-aging. Apa ingat xpenting ke menganti-agingkan disitu? Penting tau. Laki makin tua makin mengenyam. Dia xde menopaus. So kalau haku dah anti-aging atas bawahhhh.. Ko cari pucuk muda lagi... Mmg dasar keliwon lepas mandi xbercermin. Kalau lepas mandi pakai spender depan cermin akan lebih sadarrrrrr dirrrikkkkk..

Rm25/100ml.

#ingattaglinekaminaaaa
#nomorekepam
#nomorepucukmuda
#uwantmorepucukmuda
#urcarenomoreurhousenomore
#utinggalspenderdgnpucukmuda  
#TeymahWayMore

For hakak2, abang2 , hadek2, pakcik makcik..mai ler beli...
Pakcik belikan untuk makcik
Hakak beli untuk sendiri guna so benefit habang gak yang dapat
Habang... silalah belikan untuk hakak yang banyak berbakti pada habang tu... let's shee feeling angel sikit bila habang hadiahkan FW ni..




Thanks for visiting =D

Tuesday, September 17, 2019

Nasi Budget

Assalamualaikum!




#throwback 2 years back =D
sumpah sedap!!
lokasi bandar baru sg buloh, during lunch hour...

Thanks for visiting =D Ok babai.

Monday, September 16, 2019

Cheese Banana @ Banana Cheese??

Assalamualaikum!



Sedapnya lahai...

Suka sungguh !!

Thanks for visiting =D Ok babai.

Sunday, September 15, 2019

Tealive - EATS

Assalamualaikum!
Banje uolz tengok benda...

Hello you alls.  amboi kemahin lama hakak x bersiaran kan... hakak pi mana sampai blod ni penuh lalang?? Hakak bz dekk... bizi dengan urusan anak baby hakak.

Saja lah nak share with you all ... hakak suka naw makan benda ni... sedap anagatt

#tealive #eats
 Thanks for visiting =D Ok babai.

Wednesday, May 8, 2019

Garlic Baby Balm

Assalamualaikum!



Hai korang, hari ni Zie nak share some good product for my baby hope so that good also to your baby too ^_^


GARLIC BABY BALM
  • Balm ni sesuai sebagai alternative bagi mengantikan minyak baby.  
  • sesuai untuk baby perut kembung
  • bau yang wangi sebab sudah dicampur dengan essential oil so bau garlic tu not so strong
  • sesuai disapu di perut baby, belakang badan also hidung as alternative selain vick

SABUN LEMON
  • Sabun ni boleh digunakan setiap kali waktu mandi baby
  • boleh mengurangkan kebarangkalian untuk baby demam n selsema
  • bau extract lemon but my suri hati say macam bau pencuci lantai,,,sabar je lah but i'm really love that lemon smell

So now ... Zie dah babai to vick also minyak yuyu and segala minyak yang lain just pakai both ni saja for my baby.

Price for both is RM45 exclude postage.   Pada yang berminat nak try but takut tak sesuai dengan baby noleh try trial size. 

Garlic baby balm 6g is RM10 exc postage.
Pape boleh roger Zie ya. All those product bergantung pada stock yang ada ya so sebelum push order sila ask me regarding the stock naaa satgi hang kalut nak pakai urgent takdak stock pula.

Stock raya untuk pboth product pon tak banyak dah ni, siap2 nak try boleh email saya naaa rz1109@gmail.com with tittle GARLIC BABY BALM / SABUN LEMON so nanti cepat ja cheq respond naaa.

Oklah, nak out dulu ... baby cheq dah panggil2 tu nak susu =D


Thanks for visiting =D Ok babai.

Tuesday, May 7, 2019

Belajar Menyusu Baby

Assalamualaikum!

This is #throwback story.  Cerita pasal menuntut ilmu penyusuan baby.
Kadang2 kite perlu mendalami / menuntut ilmu walaupon sebenarnya kita dah ada asas / pengalaman tentang perkara ini.

Same goes with me... anak yang ni adalah no-4, anak sebelumnya semuanya pernah merasa / minum susu ibu, walaupon ada rezeki anak merasa susu ibu cuma 2bulan saja ada yang almost a year and ada juga merasa up to 2years BF.

Dik kerana anak ke-4 ni gap 6tahun so i.m feel like as 1st mother pula.  Agak kekok untuk mengendalikan baby serta menyusukan dia.  Disebabkan dek kerana kekangan kekok dan sebagainya, proses penyusuan itu jadi terbantut/a bit slow, bermulalah production susu merundum.  Ditambah lagi si anak tak berminat untuk direct feeding.  

Setelah bersembang dengan kawan2 di alam maya so one of my friend suggest to me untuk berjumpa someone yang specialist in lactate.  And suddenly pop-up some one so special in Andorra Hospital. Let's go to meet her  ^_^.
  
Panas lit2 .... 


This is the special that i tot u... 
MakYam we call her... she's more experience in Bidan field more to BF sector.
A lot of 'Doa' that she give me and a lot of technique she teach me how to lactate my baby well. 
Alhamdulillah... it's goes well and i'm so happy dapat direct feeding back my baby instead only pump and put in the bottle as usual.

Thank a lot Mak Yam for your love, for sharing the experience etc. Semoga Allah membalas jasa MakYam and halalkan all the ilmu that you share to me...will extend the ilmu to others mommy that needed.


Muka ada sinyum....
Sebab dah berjaya menyusukan baby kan/ HEHEHHE



Thanks for visiting =D Ok babai.

Saturday, March 30, 2019

Pacer & Weight

Assalamualaikum!

hello you all ^_^
Sajalah kan nak share dengan you all yang kite ada app terborrrbaik you. 
App ni nama PACER you all boleh download from playstore or apple store.  App ni bagus tau sebab kita boleh tengok steps/day , burn calories etc with condition, you all kena bawa hp yang ada app ni during korang berjalan so dia boleh count your steps.

 Saja nak share =D

Owh ya, app ni juga boleh guide you / motivate you untuk lose weight ya like me =D

So this in my goals but hard to achieve =( ... so sad.  Nak istiqomah buang 0.1kg/week pon payah. huhuhu.


my current weight but every week always berubah2 so kadang2 jadi 48+ adoi so hard to achieve my goals =.=

Ape pon syukur alhamdulillah, badan sihat boleh beribadah rasa dah happy sangat.

#misiberatbadanIdeal #BMI #misiSihat 


Thanks for visiting =D Ok babai.

Friday, March 29, 2019

Mai Memilih SPEK!

Assalamualaikum!







Ok, sajalah kan nak share yang I hari tu bizi memilih new spek mata after more then 5-7y using current spek yang warna purple tu.  That day adalah follow my Mr Pomen + twin(my 2nd son) tukaq spek mata baru so I pon mengelitik nak jugek but, huhuhu budget ngak cukup koo.  

Haq depa 2 orang pon almost 1k regenya kot tambah I punya yang power super tebal ni mau ceceh jugek 1.7k gamaknya so marilah kite mencari kedai spek mata yang ada promo (harga murah).

Ok ni I nak share, if uolz ada near by Cheras so uolz boleh mai singgah kat Cheras Mall (mall baru berdepan dengan Cheras Leisure Mall).  Kedai spek ni namanya VISION berada di level 1 if not mistaken.

Student package : RM58 (Frame + lens) brand biasa2 je ya
Adult package : RM88 (frame + lens) brand biasa2 je
All above package is for power 400 and below so bagi yang power spek tu more then that so ada tambahan bayaran in between RM30-70 ya.
So my case is I pilih yang RM88 + RM70(nipiskan lens)
Spek ni siap dalam 1-2hari bekerja ya (refer to my cases)

For uolz berminat nak survey harga untuk new spek boleh ke sini ya...  can by drive. parking dia murah weih rm1 / entry (I rasa for time being rate murah sebab ada banyak shop lot x siap/kosong lagi) *cashless for parking ya but dont worry because ada mesin tambah touch n go kat mall ni so if you dont have card touch n go boleh guna IC yang ada logo tng juga ya ^_~ or otherwise you all can use public transport uolz boleh guna MRT stop kat station Taman Mutiara.  

Ape pon, happy shopping you all.  Stay tune for next promo ya.

#spekmurah #cerminmatabaru #cerminmatamurah 

Thanks for visiting =D Ok babai.

Saturday, March 23, 2019

New Kitten (Pets)

Assalamualaikum!

#TB a few weeks ago.   Yeah! finally dapatgak seekor kitten fully black gitu.  uolz tau kan my cat gemuk dah hilang so ini adalah pets yang terkini bukan untuk mengantikan hitam yang tiada khabar berita tu but lebih kepada nak bagi kawan pada si Kenit kat rumah ni but, kenit tu garanglah...asik cari pasal je dengan si hitam ni.  Our new pets is kaya a.k.a kopi. =D

Harap2 awak membesar dengan sihatnya ya... kitten ni I get from Penang.   ada kawan yang mai hantar kucing ni mai KL ko... hebatkan, jauh dia berjalan mengembara.

                                                      Thank you Ms Ann sudi mai hantaq our kitten.


Thanks for visiting =D Ok babai.

Friday, March 22, 2019

Allergic !!

Assalamualaikum!


 In our family, manusia paling bermasalah adalah budak ni.  Eh!! bukan bermasalah disiplin, bukan... masalah dia adalah alergik & banyak benda yang dia tak makan (pick eater) cakap mudahnya.

Dia ni, haih dari pregnant sampai dah tinggi panjang memanglah pelik sikit. Pelik bilamana banyak makanan yang dia tak makan.  Ada makanan bila makan kadang2 make him naik gegata (alergik) so tu lah masalah utama budak ni.

Hari tu dapat call dari no sekolah, I dah naik cuak sebab yerlah no sekolah kot means mesti ada benda yang jadi.  Tetiba dengar suara dia ni minta datang ambil, dagu bengkak katanya... dah lah time tu minggu ujian1 sedang berlangsung so I pon ape lagi kelibutlah pergi ke sekolah dia.  Sampai sekolah, inilah pemandangan yang di hidangkan, dagu rebeh sebelah. HAHAHA

From scheel direct to panel clinic.... dapatlah bekalan ubat.  settle tu terus balik rumah.  Pagi sebelum kejadian memang nampak dia sapu krim gatal kat siku dia ingatkan pagi2 dah kena sarapan dek nyamuk rupanya pagi tu dah start naik gatal kat lengan and siku tapi dia ingatkan once dah sapu ubat oklah...memang ok tang situ tapi dia pi attack dagu pula dah x memasal macam orang suntik botox x berkualiti. HIHIHI

Penyebab alergik??? kami pon x pasti juga sebab yang kali ni maybe sebab telur ayam rasanya but sebelum ni elok je pon a few year makan telur ayam but sebelum tu memang dia alergik makan telur ayam sebab kadang2 mulut n mata pon bengkak together.  Tak paham betul budak sorang ni and syukur juga sebab dia sorang je yang bermasalah macam ni. =D

Nota kaki : for my future daughter in law, my son ni tak makan langsung SEAFOOD except ikan but ikan pon ada selected ikan je dia makan eg ikan Siakap BUT "dia makan bahagian ekor sahaja, badam onward dia tak makan" , dia sejenis manusia suka gila pada sayur kangkong (masak hari2 pon dia ok), faberet gak telur dadar yang garing ye, he love DONUTS and coklat termasuklah kek coklat, suka makan nasi goreng kg pedas.  Ok, I bagi tips sikit2 dulu ya. HEHEHE



Thanks for visiting =D Ok babai.

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers