Monday, October 1, 2012

Tragedi Pasar Malam...

Semalam...bersamaan ari ahad, wah! tragedi sungguh. Ate, mana idoknyer...aku mencari juadah utk dinner, ni kes mentapau ler utk makan kat rumah. Tekak teringin nk makan soto so , singgahler kat pasar malam. Soto situ biasanya sodap...tp disebabkan Mr R xjoin sekali so xderlah plan nak  makan di sana...kite tapau jer...

Emm nak tau ape yg tragedinyer?? Emm lepas mentapau, jalan ler ke dalam pasar malam, nk pi beli pecal pulak. Mr R kim pecal for dinner. baik.. aku tau ada 1 stall pecal yang memang sodapp. Jalan ni... kedek2 punya jalan with soto yg telah dibungkus also anak yg 2org itu. Sampai kat stall pecal...order macam biasa. Then... heading to balik ke kereta... Aryan start buat perangai. 

Dia pi bantai melalak sekuat hati dlm pasar malam tu...
rupa dia...lebih huduh dr ni tau dok... tau tak dia nak ape??? Dia nak minta dokong. bayangkan... perut boyong cengginih, ditambah soto with sup panas, tangan sebelah pegang Irfan n jari Aryan.... dia boleh membentak2 nk berdokong gak.

Puas ler aku memujuk suh jalan slow2...kejap je nk sampai kereta...nk g jumpa daddy bagai...HAREMMM nk didengarnyer. Seriusly, aku bukan seorang ibu yang penyabar but semalam...kene duga macam tu, aku boleh sabar ler. Ish...ish...ish... kalau pikir balik, macam xpercaya je aku xmengetam si Aryan tu, aku buat muke selenga...pujuk slow2, bagi budak tu calmdowm... haram xlut pujukan ku. huhuhu... Irfan pon join aku pujuk gak sebelum tu...bo layan gak.

Agak2 ape yg aku buat???WHAT!!! dokong?? idok ler sama sekali. Xkoser okey. Sudahnyer aku dah ckp bebaik xdgr...aku bio je dia melalak sekuat2 hati sambil tu aku jln dgn Irfan, tinggalkan dia kat mana dia dok melalak tu. 
Melalak kuat2 cenggini...

pandai pulak dia berlari ikut aku pastu pukul2 tgn aku...pastu merempan2 minta dokong...orang kiri kanan dok memandang je...sib baik aku pakai t-shirt besau so peyut tu xketara sgt...musti org yg dok memandang tu ckp aku ni pesen mak xreti nak jaga anak. Ada aku kesah??

Eh!! xcukup dengan nangis and merempan tu...boleh pulak dia pegang tangan aku sambil jalan pakai lutut...YUP!! JALAN PAKAI LUTUT. Sib baiklah lutut ko bercover dek jeans kalau x, sure dah merah and bercalar dek kene sagat jalan tar. 
Orang memandang je...aku pulak buat derk...bizi gak memujuk anak suh berjalan sampai ke kereta. irfan pulak keep pujuk, gamaknyer dia malu kot org keliling dok perati Aryan melalak bagai xhingat donia. 
Yang kelakarnyer...org yg berjln depan kami...cepat2 ketepi beri laluan pada kami 3beranak.
Udah rupe macam ambulance pasang siren lah pulak aku rasa. Kikiki.

Aduhai anak...finally, sampai gak ke kereta. Dalam kereta sambung balik melalak...lama gakler...siap buat batuk tahap muntah2...tapi, tidakler saya heran. Saya buat derk saja...Irfan pelawa dia makan jagung cup, sudahnyer...budak tu kene lempang dek Aryan...Nangis jap budak Irfan tu. Kasihan...free ko dapat penampaq dari adik yer =)

Maleh nak dengar lagu syahdu by Aryan..aku kuatkan radio sampai xdgr suara Aryan nangis...gamaknyer, lama dia nangis xberpujuk, sudahnyer dia senyap sendiri. Pelan2 minta jagung cup kat Irfan, Irfan pon ajakler dia makan sekali...

Sekian jelah crite budak Aryan yang tetiba wat perangai time daddy dia xder... geram tapi xsampai hati nak ketamkan. Kelakuan yang luar biasa bagi seorang insan and ibu bernama Suzy. She is lion lady...no time to manja2 anak...xdgr cakap biasanya Puan Suzy akan KETAMkan jerrr.

Xoxo : LoveRazila

4 comments:

  1. oppps......hehehe......jalan pakai lutut yg tak tahan tuh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah...sib baik xterpikir nk merakam, kalau x...sure lagi syiok menonton beramai2. Hehehhe...Ilham xpernah kot jalan pakai lutut =P

      Delete
  2. Replies
    1. Jangan sampai pernah...haru kak nina oit, takut akak pengsan je tgk anak jalan pakai lutut. hahahahha!!!

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers