Friday, September 28, 2012

Runsing...

Selepas kembalinya saya dari bercuti yang amat memenatkan but trust me...i very enjoy it :D

ok...ok... Story pasal holiday put a side kejap. Now aku bermasalah dgn diri aku sendiri. Wah! sejak berbadan dua ni, pertambahan berat badan adalah menjadi masalah utama yang merunsingkan.
Mana x runsingnyer...tiap bulan timbang asyik naik 2kg.. ngeee *___* pitam tgk.

Berat asal... crite sebelum pregnant ni, maintain 41-42kg... abih kurus dah rasanyer tu. Xboleh dah nk capai 40kg sbb lemak tepu yang xhilang2 :)...nyampah.

Bila confirm pregnant je...berat automatic bertukar...maintain 42kg utk 2bulan pertama. Dah aku uwekksss xsudah2 mana nk menambah berat badan. Lega masih dapat maintain berat =).

Masuk bulan ke-3... pergh!! berat badan mencanak naik, walau pon muntah lom hilang2. Sebab ape, sbb takut masuk sepital lagi so aku asyik makan..and makan...and makan. Malam ker siang ker t/hari ker, t/malam ker... memang aku mkn je. So berat badan mencanak naik 2kg... 42kg bertukar kepada angka 46kg (~___~).

Last two weeks ago... jumpa doktor lagi. Walla!! scary nak naik penimbang tu.

Dengan rasa bangganya nak umumkan... berat saya pada week-15, my weight is 48kg. Grrr naik lagi 2kg :(.
Saya aim utk gaint weight 9kg je sampai hujung pregnant, emm nampak gayanyer...mimpi sajalah... hehehehe.

Harap2 berat badan saya next timbang is naik 500gram je. Aci tak??
Hahhaha... beranganler Puan Suzy oit :D

Berapa week lagi ni nak kene tunggu. Huhuhu

Xoxo : LoveRazila

4 comments:

  1. hah berat ko 42-41kg jer b4 pregnant!!!!melampau tau...kurus sorang2!!!!!takpe keep on menambahkan berat ye........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh...tu level biasa jelah kak nina oit. Level selepas bersalin anak pertama terus maintain berat 41-42kg...xblh nk kurangkan lagi...lemak tepu byk ;)

      Kak nina, nnt kite slim sesama nak??lepas i deliver =)
      Jom kak!!

      Delete
  2. relex la suzi... lepas nie pegi balik santury slim tu... hehee.... k.ida ari tue naik 12kg.... kuar labor room turun 7kg... after 1 year dpt balik berat asal... cuma nk kuruskan skit lagi supaya dpt mkn mewah2... hehehee... keep it up...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha...tgklah kak ida, kalu rajin..i ngulang ler. hahaha, ni tgh belajar mengontrol mkn ni. Tp...macam xsukses je...memang azali suke makan so kojenyer ngunyah sajo. huhuhu.

      Adoi..legalah kalau keluar labour room dah less 7kg...jeles weiii =)

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers