Tuesday, November 20, 2012

Lactaequip Seminar by Medela...

Alhamdulillah... dapat gak i ke seminar ni.
Last 2 weeks ago, sempat sharing info pasal semianr ni ke email kawan2 yang ku rasakan memerlukan info ni. Setakad memanjangkan email...bukan kene bayau pon, bukan makan tenaga yang banyak pon =)
Just klik2 jer....
 
Seminar ni berkisar pasal breastfeeding (BF). Yup!, anak ku nak masuk 3 dah pon, tapi sorang pon xder yang BF exclusive so paling lama pon 3bln je tu pon aku stop kan sebab MALAS.
Aku plan anak yang ke-3 ni nak try fully BF insyaallah kalau dipanjangkan umur...dimurahkan susu and tiada aral melintang termasuklah dapat moral support by Mr darling.

Mr darling ku prefer pakai susu formula sebab dia kesian i nak bangun malam2 to feed baby so kalau pakai susu formula dia can help me to feed the baby... asben saya memang awesome pasal anak. Terbukti untuk 2orang anak yang sebelum ni =) 
thanks sayang to help me feed them during night time =)

Tu pasal bila i cakap nak minta fund to invest for my pump dia asking so many time...
serius ker nak pump ni?? serius ker nak BF anak ni??Xpenat ker gi koje kalau xcukup tido? Nanti i nak help you macam mana?? sebab breast kat u je. 
#it's not about the $$$ it's about take care of baby....
Huhuhu... ponat i jawap hokey.

Orait...ni detail pasal seminar ni...
Venue : Boulevard Hotel, MV
Date : 19/11/2012 
Time : 9am to 2:30pm
Fees :RM80 (single) or RM150 for couple.
Topics : ~Breastfeeding and how to success.
~Massage baby.
~Fesyen show utk maternity dress(by maternity haus) and children(by Gingersnap).
~Pro & contra- normal birth & ceazer.
~Hypnobirthing (water birth).

             


I pergi with kawan...dia gak ler yang ajak join makanya aku pon dengan senang hati setuju =p                                       
 
Speech pertama ni memang awesome...
Hebat sangat rasanya...
Ms. Jan... bercerita pasal BF. 
Tengoklah banner yang dia pegang tu...actually yang panjang list tu adalah benafit BF compare formula milk yang aku sumbat kat perut anak2 aku selama ni :( sedih pulak bila tau banyak benefit yang anak2 aku tak dapat walau pon aku beli susu formula yang terbaik among yang baik dan berqualiti.

Sangat jeles pada kawan2 yang gigih menyusukan anak walau pon umur anak dah masuk stage toodler =)
Creditlah utk uols...anda adalah ibu yang HEBAT!
Bila datang seminar macam ni, terus meluap2 semangat nak BF anak yang akan datang =)
Harap semangat ni not like hot2 ciken shit udahlah yer...
Pasni plan mengkaji pulak pump ape yang ku nak invest...medela kah?avent kah?1st year kah?
Pelan2 kayuh yer...

Boleh baca ker uols ni??
Maaf yer kalau to small....kalau uols nak boleh tinggalkan email, nnt i email ape2 slot yang i dapat... FREE je =)
Ilmu kalau di share lagi bermanfaatkan???

 
Yang ni Ms.Jan ni explain pasal perut baby...size macam mana pada 1st day up to 10days.
so feed them ikut kesesuaian perut anak2 kite sebab ni dapat mengelakkan perut baby kite besar tidak mengikut progress yang sepatutnya or erti kata yang lain...anak boleh jadi OBES.

Kadang2 kite tengok baby yg gebu2 tu macam shomelkan...hati2 yer jgn sampai masuk dalam kategori baby OBES. Kite nak baby kite comel yang sihat bukan comel yang OBES =D

Slide yang aku snap mentara kamera ada bateri lagi...kurang rajin nak salin, lagi pon otak and mata more fokus nak dengar and lihat ape yang dia tunjuk .. =)
 
Maaf yer, entry kali ni memang 18SX.. yang open2 gitu, ate... story pon pasal BF kan??

Lagi dan lagi....
Lagi....

Ni pasal overfeeding and Obes =P

 
Saja kan nk show off how big i'm now (^____^) gelak ler...xheran dah. dah imiun bak kata orang putih. hikhikhik....

#tetiba perasan sendiri yang sy cung pakai kaler lipstik tu. Hahhahaha (>____<)

Ni slot ke-2 pasal massage baby dah bateri kamera saya start kong >____<
Ni lah bahananyer kalau malas nak charge bateri =)
Saya sambung snap pakai hp pulak...tu pon bateri hujung2 nyawa saja so lom hbs seminar semua batery gadget dah kong kali kong =P

Eh! pasal massage ni, speaker tu cakap avoid pakai mineral oil.
Camner nak tau mineral oil??? korang baca label kat belakang packaging tu yer and mostly depa ada state kat situ MINERAL OIL gitu.
Ini xbagus tau utk baby =P

Ok dear... kite sambung later k... penat you, balik dari seminar rehat jap and terus edit gambo ni. Hikhikhik... tetiba sangat rajin nak share dengan kawan2 gitu =).
Saya rasa seminar ni banyak bagi saya ilmu ... alhamdulillah.

Daaaaa  

Xoxo : LoveRazila

2 comments:

  1. cuzi... im so happy ko akan full bf anak ko nanti.. insyaAllah kalau dah niat, disertai dengan ilmu aku rasa ko boleh full bf.. cume nanti nak supplement penyusuan utk tambah susu, pekatkan susu, spya ko tak penat, leh contact aku. hahaha sempat lagi bershaklee.

    boleh share ke ape yg ko tulis ni? kalo ade materials yang boleh ko emel, leh emel kat aku? irazira.aziz@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ira, insyaallah...tengoklah ape jadi nanti. Hahhaha
      Slide tu nanti insyaallah suzi email k...bahan2 kat rumah =P

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers