Tuesday, March 12, 2013

Nak banyakkan susu badan??

Yeah!! sejak2 dah bertittle baru ni so angan2 nak BF semakin meluap2, hendak lagi dah sukses menempuhi cabaran nipple melecet. Adeh!! serius wei...sakit pastu followed by engorgement pulak.
I demam sekejap you... xper, nnt kite story pasal pengalaman BF ni eh di lain entry =)

Now nak cerita pasal milk booster atau penggalak susu orang melayu cakap.
Ramai kawan2 yang offer saya with macam2 product, so far lom lagi membeli sebab saya masih makan ubat-ubatan di dalam pantang.

So, temporary ni saya prefer nak try yang senang2 dulu.
Kalau tanya saya, ape yang saya lakukan...

1-saya banyakkan minum air masak
2-saya banyak makan sayur and buah-buahan...any fruit or vegi semua saya bedal.
3-minum susu atau air soya...yang kotak punya pon ok gak.
4-makan kurma...nyummi
5-layan hot Milo or horlick
6-i will try minum air longan
7-will try also tempe
8-kerap bagi DF pada baby (belah malam je yg kerap...siang anak ku jarang2 nyusu)
9-pumping (tapi aku lom start lagi) HAHAHA

Kat bawah ni aku ada bagi link ke blog yang cerita pasal milk booster, uols boleh klik nak baca advice n pengalaman dia orang juga.


Selamat membaca semua =)

Xoxo : LoveRazila

6 comments:

  1. ci adik....ate mane gambo baby baru....boy ke girl?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Nina...sabar yer,mood berblog lom mai lagi.hehehe.kak,gambo kat pesbuk byk kak blh tgk kat sana kalau x pon,kat IG saya nama LoveRazila pon boleh tgk kat situ. Hehehe

      Delete
  2. Daun pegaga pun bole bykkn susu..dlu masa pantang i mkn daun pegaga..mmg byk susu..i think u can try also =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Shima for the advice,ada gak terbaca pasal daun pegaga ni tp tu arr nak dapatkan yg fresh tu payah.Huhuhu ape pon nnt kite try k.tq =)

      Delete
  3. Replies
    1. Anne...yup dah selamat bersalin =)
      Hehehe wait ur turn pula lepas ni =D

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers