Tuesday, November 25, 2014

KAU LELAKI TAMAK!!

Assalamualaikum!

 Boleh sambung baca kat [SINI]

So ape yang korang rasa??? Yang isteri rasa ape?? Sang suami, bersetujukah pendapat SN ni???
Kalau tanya saya?? Of couse saya setuju. Banyak benda yang perempuan korbankan hanya untuk seorang lelaki bergelar SUAMI.  

Rentetan cerita di suatu petang yang hujan ala2 hujan rintik2 tumbuh daun lalang ...
Sembang punya sembang ... terbukalah kisah pasal MADU ni.  as usual, u know me... bab macam ni saya kureng sikit nak join sembang...sebab nanti orang lain relax, saya pula yang melalak2 ngalahkan orang kene madu =)... saya kan over serba-serbi.

So saya sekadar mendengar sembang 2 orang sahabat ni...sorang masih di awal alam perkahwinan, yang sorang dah berkahwin termasuklah saya (kira2 senior sikit dari budak tadi). Dalam sembang yang santai2 tetiba nada sembang tadi bertukar nada, ada sedikit tinggi bila mana terbuka cerita pasal madu...mula saya tak perasan sebab saya focus main msg bersama pakwe...bila nada bertukar angin maka saya start pasang telinga... rupanya yang baru berumatangga tadi 2nd wife.  Kami baru tahu, HEHEHE.

Cerita kawan yang 2nd wife ni sedikit sebanyak menyentuh hati kecil saya sebagai seorang isteri... dia bercerita, suami suka bertandang ke rumahnya dengan alasan...di rumah 2nd wife ni jelah mendapat ketenangan yang didambakan setelah balik kerja... kalau di rumah pertama tu, dok asyik dengar isteri terpekik-terlolong, membebel2 x sudah baik pada suami mahu pon anak2 tu belum lagi dengar anak2 terjerit2 pula.  

Ouch!! Kalau ikut rasa hati yang marah ni, nak saja saya sound budak tu balik...memanglah rumah isteri pertama tu hiruk-piruk dengan suara anak2 dah anak2 tu anak siapa??? korang kutip tepi jalan ke?? Kalau dah beranak pinak tu, kene sedar diri... yang buat pon KO gak kan?? Lainlah kalau anak2 ko tu bisu...HAAA yang tu aku kompom ko xdengar langsung suara hiruk-piruk anak2 di rumah... tapi, aku nak tanya...KO BOLEH KE TERIMA ANAK2 KO BISU??? BOLEH??

Aku rasa macam nak tanya gak dengan pengantin baru tu... rasa2 ko tak nak beranak ke?? ko x takut ke kalau ko beranak nanti body ko yang seksi meksi jadi lari alignment?? ko x takut ke anak2 ko nanti pula menghiruk-pirukkan rumah ko?? ke ko memang dah bersedia nak ada anak BISU??? ko tak takut ke ko jadi TARZAN MALAYA kepada anak2 ko?? kene ingat, cabaran mendidik dan membesarkan anak2 masa kite bukan seperti zaman kite dulu2 yang mana, mak ayah jegil mata masing2 mencicit masuk rumah =D... itu dulu, Ya senarionya memang macam ni..sekarang ni lain cabaranya.  Ko x takut ke...alasan yang sama untuk suami ko pasang lain...bini lagi muda dari ko?? ko dah bersedia untuk semua tu???

Kadang2 aku rasa alasan suami beri nak beristeri baru adalah alasan yang kurang berakal.  Entahlah, aku kot yang to emotional tapi tu jelah yang aku boleh rasa sebagai seorang isteri also sebagai sorang ibu beranak 3.  terasa, sedihnya hati bila orang yang kite sayang tiba2 tergamak mengucapkan kata2 sedemikian rupa... lupa kot bagaimana susahnya usaha untuk mendapatkan zuriat di awal perkahwinan tapi bila dah dapat anak juga dijadikan alasan untuk beralih arah...seriusly, aku pon x paham WHY???

So...sekian, xde penggulungan bahas untuk isu macam ni.  Semua pon ada pendapat masing2.  Maaf saya teremosional bab2 macam ni =)
Taken from google.
Ada sahabat bertanya saya... ape perasaan saya jika terjumpa mesej berbunyi "Nape Sayang" dari hp pakwe saya?? GLUP!! saya tak tau nak jawap ape...
Ape pon... semoga segala kesulitan, segala permasalahan kite hari ini Allah permudahkan untuk menyelesaikannya... Ingatlah... Allah beri kite sesuatu ujian tu sebab dia sayangkan kite dan Dia rindu nak mendengar adu domba, esak tangis kite kepadanya...


 Thanks for visiting =D 
Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers