Wednesday, February 18, 2015

Damailah di sana T_T

Assalamualaikum!

>>Coretan buat kenangan<<

Penghujung Dec'14 sekitar date 26hb terbekenalan dengan seorang kakak di dalam FB yang amat perihatin.  Syukur, masih ada insan sebegini di dunia ini, beruasaha sendirian membantu insan2 lain yang memerlukan..dia bukan seorang NGO tapi lebih bergerak bersendirian bersama a few rakan2 yang menyokong dari belakang.
carian di google
Permulaan saya mengenali siapa arwah Adik Fatini, wajah inilah yang saya tatap.
Kelihatan biasa2 saja budaknya, cantik and sweet pada pandangan mata saya.
Sewaktu ni saya x tahu pon arwah ada kanser tulang yang pastinya saya tahu arwah ni x boleh duduk lama, kena pakai stroller jika perlu berjalan jauh, dipikiran saya...sayang, rupanya adik ni OKU, maybe tulang belakang x mampu support tu pasal dia x boleh jalan.  Hari2 berikutnya baru saya dapat tahu, dia menggunakan morfin untuk menggurangkan kesakitan yang ditanggung so saya mula berpikir...kenapa perlu pakai morfin?? sakit ape dia sebenarnya dan bermulalah saya memfollow cerita arwah di wall kak pah.
Luluh hati saya bila dapat tahu arwah menghidap cancer tulang stage 4, sewaktu sihatnya arwah adalah di antara atlit/aktif bersukan di sekolah.

Di kala itu arwah ada menyatakan keinginannya untuk memiliki sebuah jam tangan hello kitty berwarna merah spek mata hitam pada kak pah.
Sebuah keinginan seorang anak, permintaan beliau menyentuh naluri keibuan saya.  Dan saya dalam sedu berusaha memenuhi impian arwah malang sekali, sukarnya mencari jam seperti yang diingini, puas memesan pada kawan2 yang berada di KL and luar KL hingga ke Borneo pon saya minta mereka carikan tetapi HAMPA jawapan yang saya terima =(
Saya cuma mampu membelikan 2 utas jam tangan hello kitty berwana merah tapi xde pakai spek mata hitam.

Kemudian kak pah memuat naik gambar di bawah ni.
Syahdunya hati melihat, mummy di sini hanya mampu berdoa buat mu sayang.   
Tumor nampak kecil di luar hakikatnya di dalam x-ray adalah seperti berikut.

Result x-ray (dari hasil kongsian kak Pah)
Sungguh tak disangka...luaran nampak biasa2 aja tapi dalaman..hmm padanlah arwah memerlukan morfin untuk menggurangkan kesakitan.
Berat mata memandang..berat lagi bahu yang memikul... besar dugaan mu dik.

Permintaan ke-2 arwah, nak makan cendol, nak makan coklat Ferrero Rocher dan a few permintaan yang lain yang mana hanya dapat dipenuhi di sekitar Kedah.
Bila baca permintaan beliau, sendu bertandang kembali... syahdunya hati kalau anak ku diduga sebegini rupa...

Ferrero Rocher
Sekali lagi ku diuji...3 tempat supermarket kehabisan coklat ni, sangat x munasabah...kalau x nak tu, kemain belambak2 kekadang depan kaunter pon boleh jumpa, bila nak tu..dan2 xder stok pula.
So shopping mall ke-4 baru saya jumpa tapi ini je size yang paling besar yang ada stok yang dalam packaging box plastic tu xder pula so redha dengan dugaan ni, kite beli and post tapi saya berpesan kak pah, maaf x dapat tunaikan permintaan nak cendol tu, memang sekitar Shah Alam tu kalau x silap sek.16 kot ada cendol yang sedap but how to post ke Kedah nuu, basi nanti... kak pah cakap xperlah dia pon paham...haq tu jangan risau katanya..lega hatiku.
My tshirt and coklat di dalamnya=)
Alhamdulillah finally sampai gak coklat tu pada arwah, semoga happy menjamahnya ye sayang!.

Sebenarnya entry ni lama dah tersimpan dalam draf x tahulah kenapa sukar sangat untuk aku publish kan.. ketika entry ni aku buat sekitar awal Jan yang lalu, waktu tu kak Pah membuka dana untuk arwah adik Tini, sepatutnya entry adalah untuk menyampaikan dan mengajak rakan2 maya saya menderma serba sedikit untuk arwah yang memerlukan tapi sekarang entry ni saya ubah untuk memori saya di kemudian hari.
Saya x kuat untuk mengpublishkan entry dana ini... i'm so sorry.

Di akhir kata...
Janji Allah itu pasti, tidak akan lewat atau awal walau sesaat pon.
Al- Fatihah untuk arwah adik Ainul Fatini Binti Zamri.
Semoga tenang dan bahagia di sana sayang ku.
Antara gambar terakhir arwah yang kak Pah sharekan di wall beliau.
Laptop pemberian daripada orang kenamaan, gelang Pandora tu from Japan ke UK ke but it's from oversea kiriman rakan2/follower kak Pah di sana.
Alhamdulillah, terharu rasanya melihat perihatinya mama papa di luar sana memenuhi impian arwah di kala hidupnya, semoga kite ikhlas dalam ape yang telah kite semua sumbangkan, sama ada materials atau usaha mahupon doa dari kalian semua.

Thanks kak Pah, mengenali mu seketika banyak merubah kehidupan ku, menjadikan aku seorang yang lebih menghargai dan mengsyukuri ape yang aku miliki walaupon hakikatnya milikan itu adalah sementara di dunia ini sahaja dan semuanya adalah milik Allah Yang Esa.

Al-Fatihah 

 Thanks for visiting =D Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers