Monday, July 5, 2010

Koje punya story.

Hemm rasanyer dah nk masuk 2bulan aku keje kat Balai Trafik tp xbyk liputan aku buatkan. Keje dia senang sgt so xder arr rasa cabaran so kire layan jer arr ape yg ada kat opis tuh.

Ari ni aku keje sorang2. Awal pagi ingat dah pesan Yan suruh kemas bilik KBKA. Aku sampai pon agak lewat dr biasa sbb aku kluar umah pon lewat gaks pastu Budak Syu yg biasa tunggu aku kat parking tu pon cuti so alah2 xder kawanlah kirenyer ni.

Pasal kemas bilik KBKA plk, aku sampai2 trs beli sarapan n punch card pastu aku tgk kat parking kereta KBKA xder kreta so aku dgn kompidennyer ingat dia xsampai lagi. Aku pon ambiklah bulu ayam dgn langkah kompidentnyer xder plk aku terpandang lampu dlm bilik tu dah terpasang n KBKA tgh berdiri baca paper. aku bukak pintu terus terkejut nmpk KBKA yg ku sangka xsampai lagi.hehehhe ape lagi terpaksalah aku cover2.dia tanya nk ape pagi2 ni,hehehhe aku senyum skit n cakap nk kemas bilik.

Dia plk tanya,Yan mana?aku cakap Yan cuti sampai esok. Dia tanya aku,kerja ok ker sbb dia nk tarik Yan keluar dr opis sekarang ni. ngok betul tau KBKA aku ni,hbs semua anggota dia suruh keluar,semua keje suruh penjawat awam yg kene buat...dia lupelah tu kalau ada org tanya pasal akta n undang2, mn plk aku nk cekup info.menggong tau.

yg lawak gilosnyer...KBKA suruh aku belana dlm sebulan dgn Yan pasal dokumen utk lawyer n pastu dia nk suruh aku ddk diam2 sowang2 kat situ, gilo namanyer. Aku pon bg reason aku nk bersalin dah minggu ni so lps maternitylah kalau nk ajar pon pastu dia cakap ape tau, awak kene cari penjawat awam yg lain utk replace tmpt aku time aku maternity....patut ke x patut dia suruh aku cari replacement.ingat aku boleh cekup tepi jln gamaknyer kot.entahlah xpaham betullah. dia boelh cakap ape tau kat aku...kalau aku bersalin xkan nk biar Yan ddk sorang2 kat situ. alah sayang sgtlah tu dgn budak Yan tuh, bukan sebelum ni pon Yan ddk situ pon sorang2 gaks...sihat jer aku tgk be4 aku datang.

tpkan, i tell u, kekadang aku pon sakit hati dgr n tgk layan dia org time org nk buat report n nk ambik salinan report.kekadang aku rasa cam nk tampar2 jer dia org ni tau.korang bygkan yer...kite dahlah eksiden, ada yg 1st time nk buat report pastu layanan macam hampeh.marah2, aku yg ddk belakang ni yg dogar pon sakit hati.xtaulah attitud polis mng gitu ker ape ker. kekadang siap cakap dpn2 tuh, tgk peta pon xtahu ker??ngok xngoklah....ko mng dah biasa tgk peta jln kat shah alam,mnglah pandai...ko imaging kalau 1st time dtg shah alam pastu ada plk kreta langgar belakang kreta kite, dtg jauh2 nk tgk anak jer pastu eksiden.kesian macik tu.huhuhhu aku yg geram ni dok tahan hati jerlah.

aku tgk partner aku pon sama gaks, tp dia maybe ada reasion kot sbb pembawakkan budak (preg 3mth +)... dia kalau dia marah, pergh lupe dia tu adalah anggota trafik. kekadang, yerlah kite dok bz layan lawyer so lama skit take time,bila sampai next person dah hanginlah kan sbb kn tunggu giliran sampai 30minit gitu so kite knlah paham gak org lain rasa marah.kalau aku yg jg kaunter...aku akan cuba smile n nicely talk to them tp kalau Yan yg jg kaunter....silap besolah customer tu.maunyer boleh bertekak kot. dia selamber je saun customer...jgnlah hempas2 duit, tunggu angka giliran panggil br dtg...xpernah g bank ker?kan kat bank kn tunggu angka panggil kan?? marvolus kalau dgr dia marah customer,aku plk menikus jerlah kat belakang...segan tgk dia marah customer.xtaulah....tp sepjg 2 bln keje kat sini, itu2lah senario yg aku xbrp gemo.

tu pasal kalau time rest aku cabut g opis lama aku (kaunter saman).sana lg ok kot walau pun mcm2 crite aku dgr pasal cc tp at least sorang dua jer yg wat hal.xtaulah sampai bila aku boleh bertahan.huhuhhuhu

aku nk try apply post IT plk mn tau ada rezeki nk tukar bidang keje.Amin!!!!moga2 dipermudahkan.


No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers