Saturday, August 7, 2010

Bibik oh bibik...

Ni nk crite pasal bibik aku. hahahha crite bibik yg xsudah2. isnin last week aku dpt replacement bibik baru. alhamdulillah, yg kali ni nmpk ok. syukur alhamdulillah. lega skit dah hati aku, kuranglah rasa nk marah bibik yg rajin makeup tp kerja bersuruh. 1 week ddk umah my mum semua org komen bagus compare yg lama. oklah, tgk mau belajar mandikan budak semua kire2 aku kompidenlah nk tinggalkan aryan dgn bibik br ni. suara awal2 aku dah tegur, jgn marah2 anak aku, jgn pukul, jgn jentik anak aku kalau nakal bio aku yg pukul @ marah. nmpknyer ok...respek dgn permintaan aku.

ahad petang aku pon bertolak balik dr kg ke kl (rumah akulah kan) dgn berbekalkan nasihat dr mak n abah. nasihat ape tau, bibik g ni nmpk ok...ko jglah elok2 buat mcm saudara sendiri jgn treat mcm hamba , huhuhu sabo jelah. isnin, selasa, ok- kerja boleh haraplah. aku dah start mcm berpalang dada so rabu petang, tetiba bibik nangis2 cakap skt kepala. aku tanyalah ngape, dia ckp sakit lama dia dtg blk. dia minta diantar pulang. khamis, razi mc sbb selsema n demam + kejang urat, pagi aku segombolan g klinik ambik ubat razi pastu terus g klinik irfan ambil ubat dia n aryan. petangnya plan nk bwk bibik g berubat kg.

hemm lps usai solat dia pn bersiap, sampai dpn pintu bilik 'pong'...dia tumbang, jatuh pengsan. razi nk angkat xlarat so kami bio jelah kat situ lg pon kepala dia atas toto so xderlah risau sgt. yg aku kompiusnyer...xdan 5minit lps dia jatuh tadi...boleh pulak dia tukar posisi badan dia. ada ker org pengsan xdan 5minit dah sedar blk...aku xtaulah. aku diam jelah...tp dlm hati berteka-teki gaklah. mls nk pjg story aku diamkan jer. nmpk dia mcm dah ok skit aku tanya..bisa berubat x, dia jwp xbisa. aku mls nk paksa2 sbb be4 g klinik pagi tu pn dia ckp dgn aku minta diantar pulang utk ke2 kalinyer.

call agen srh dtg ambik,ingatkan sempatlah dia nk ambik mlm tuh, aku tgk bibik dah siap2 ambil ubat gigi n berus gigi dia dlm bilik air. xperlah, mng nmpk sgtlah xmoh keje tuh. dia tanya, jam brp agen nk dtg ambik, aku ckp xjd nk ambik mlm tu sbb agen kat melaka xdan nk dtg collect dia. pagi tadi bibik tanya lagi ada x agen call cakap nk ambik jam brp. aku bilang, agen xder replay sms aku. tp dlm hati kuat aku cakap...dia xder hati nk keje kat umah aku xtau sbb ape, nk kata aku garang xder rsnyer...cuma suami aku tegas skitlah bio dia respek skit.

aku sempoi jer...ko kalau keje dh siap leh joint aku tgk tv, xder problem. ni kali ke2 dah bibik buat hal...yg 1st mng xleh nk hrp, yg ke2 ni dh boleh wat keje, sakit pulak. xtaulah ni konspirasi bibik @ mng betul dia sakit. tadi razi ada ckp dgn aku, dia pon kompius gak psl jth pengsan tuh, xdan 5 minit dah sedo blk. entahlah...aku pon ckp benda yg sama but aku ckp dgn razi oklah tuh, dia xnk keje dgn kite atleast dia buat hal time skrg ni, kot dia lari time kite keje pastu tinggal anak2 ape kes. syukurlah semua dah selesai. tunggu replacement lain pulak dtg.

harap sgt...biolah kali ni ok. jgnlah mcm2 ragam n perangai mcm yg sudah2. aku ni naik gile dlm pantang facing mcm2 hal. xbest langsung berpantang kali ni. mlslah nk berpantang lagi, tp aku memang cakaplah, aku xblh nk handle umah bila dah ada dua anak ni, sbbnyer aryan tu pantang bising irfan pula memang suke wat bising sudahnyer terpaksa lari sana lari sini.huaaa geramnyer....

Ya Allah...ko berilah aku peluang utk berlapang dada. Amin!!!!

1 comment:

  1. alahai..siannye sayang aku nie..sabar k..ko tu dlm pantang tak leh stress tau..bibik nie pun satu hal ar..nagda2..

    ReplyDelete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers