Thursday, June 6, 2013

Hari itu... =)

Yeah!! hari ni nak bersalin, nak jumpa our new family member...
Hoyey!! ari ni start berpantang...pantang ape??Pantang AIS..tsk..tsk...tsk..
Yeah!! hari ni hari membasuh and menghapus dosa, sebab apa??Sebab bila sakit bersalin, dosa2 lampau akan terhapus =)
Double yeah!!! sebab so excited nak jumpa our princess...
Kalau tup2 keluar boy jugak...sumpah aku nangis kaw2 dalam bilik bersalin tuh. 
KAHKAHKAH

Boleh lagi bergambaran...sebab xsakittt ^_^
Owh...kau sengih yer...tunggu sat lagi yer,
Bila sakit itu datang!

Ayat yang korang patut amalkan utk memudahkan bersalin. 
Sakit wei bila darling ku baca ayat ni *__*...mujarab =)

Tiba saatnyer...contraction makin kerap, Doktor Ratna dah pecah kan waterbag, dah pesan pon suh ambil ubat tahan sakit...gatal xnak ambil on time...kekonon nak tahan sakitlah sangatttttttt.
Kami register terus tuju delivery room II, awal lagi darling dah cakap "bilik nilah yang spoil time bersalin Aryan dulu" -Sabar jelah...awal2 dah dijampinya gitu. HEHEHE

Actually xder ape pon yang spoilnyer tinggal lagi sebab aku pakai gas n kene ngering ke kiri je so xder banyak pilihan bila nak tahan sakit contraction tu...
Orait sambung cerita pasal 3rd delivery k ^_^.

Sakit makin kerap...husband dah tanya banyak kali...nak ubat tahan sakit x?? Aku je bagi signal...xmau.
Nurse yang counter aku pon dah 3x masuk tanya...nak ubat tahan sakit x??Aku cakap xmau lagi, masih boleh tahan...kata kuuuu.
Bila x tahannnnnnnnnn sangatttttttt cepat2 tekan bell.
tettt... x lama tu ada nurse jounior mari, "yup, boleh saya bantu?"
"I nak ubat tahan sakit, tapi kan I x sarapan pagi so rasa nak muntah sebab angin pon ada gak ni" - pepagi xdan nak sarapan, dok kalut ke opis handover kerja n siapkan kerja yang tertangguh.
masuk opis kul 8...kul 9 dah kene pi PMC untuk bersalin...boleh gitu?? HEHEHE
#sambung crite kat PMC balik ye...
"Ok puan, tunggu kejap ye saya panggil nurse senior...kene cek laluan, kalau laluan dah 8cm kite xrecommend ambil ubat tahan sakit, takut during push time ngantuk."
"Ok" - aku sambung tahan sakit dan sakit dan sakittttttttttt.

Delivery room sebelah ada patient gak, macam ada problem.
Tup2 aku sakit lain macammmmm....
*Nurse tadi xmai lagi bagi kata putus nak bagi ubat tahan sakit or not...grrr*
Eh !! sakit... pastu tetiba sekali rasa nak push...1st time rasa nak push tu, aku dah cakap dgn husband...
"Ayang rasa macam nak bersalinlah"
Sambung terus 2nd rasa nak push...walau pun ku cuba kapit2kan kaki itu...oh! tidakk.
Time ni husband dah tekan bell banyak kali, 2nd time aku rasa nak terpush tu...aku pegang tangan husband...
husband dah jerit panggil "NURSE!!!"
3rd push terus keluar baby keseluruhannyer...alhamdulillah, selasai.

Less a second, nurse yang counter aku mai, terkejut dok...terus call Doktor Ratna, a few second...doktor pon mai... "Puan Suzila, cepatnyer...kalau macam ni, u memang ada potensi bersalin sendiri di rumah ni"
aku terus cakap "saya xmau dah lah doktor" "It's a girl ye puan"
pastu memasing terdiam, 
kalut betul masa tu...takut baby hypo...kata Doktor Ratna.
1st time dalam sejarah hidup aku ... inilah kali pertama tgk secara life depa bersihkan baby macam mana...
ku dapat lihat in between kaki ku =)
Alhamdulillah...pengalaman yang indah untuk dilihat and dikenang...and 1st time gak minta kat doktor untuk husband potong tali pusat  anak =D

Bila dah settle bersihkan baby, nurse ajak husband keluar ke nursing room...
Doktor Ratna terus sambung kerja utk keluarkan uri n pastu aku syahadah n aku pon padam sementara =)
Sedar2 dah dalam wad =)
Nurse mai survey aku ni bila nak sedar. HEHEHHE
Xlama tu, husband pon masuk...
"Hai" "Hai" "Ok x??" "Ayang ok =)"
"Baby girl, HEHEHE"
"Ayang nak tidor balik, nak rehat" "Ok, abang pon...penat"
"Air zamzam, kurma semua dah bagi...dah azan n Qomatkan juga"
Dalam mata pejam tu..."OK x baby kite??"
"OK" peh tu memasing padammm ^_^

Kiri tu, muka dia baru masuk bilik from nursing room, yang kanan tu...dia terlena keletihan... kesihannn
Love u sayang...thanks for everything.

Tengah2 snap gambo ni dgr knock the door, nurse masuk..bila nampak husband tidor terus pusing balik...aku tanya nape?? "Nak bagi uri untuk diuruskan, xperlah rest dulu, nanti dah lega inform ye...saya hantar =)" 
"Ok nurse...TQ" aku pon sambung ZZZZ.

Tu...haa tu lah URI yer. Korang pernah tgk x?? Anak2 sebelum ni semua cuci kat rumah so xder chance nak tgk now...semua dapat tgk depan mata. mamat tu cuci sungguh2 =)
aku intai je dr katil... sambil sembang2.

Ku persembahkan...puteri pertama kami NUR IMAN RAZILA BINTI RAZI...alhamdulillah finally  dapat gak kami merasa dapat anak perempuan seperti yang diidamkan =)
Lahir - 26 Feb 2013 
Hari - Selasa
Jam - 1:13pm
Berat : 2.7kg

Admit dalam jam 11am+, terus lepak kat delivery room II.
Kul 11:45am - doktor pecahkan waterbag...drip awal2 dah masuk dah.
kul 12-1pm...contraction. 1:13pm, alhamdulillah selamat sudah =)

Ni nak discharge yer lepas lepak2 nak rehat2 kat PMC selama 2hari 1 malam.
Makanan memang sedaplah kan...as usual..ko bagi jelah aku ape pon...semua aku telan, xder pantang2 de =D HEHEHE sebab biasa kat hospital sure depa tau ape yang terbaik utk kite kannn.

Yeah...sampai rumah dah.

Tu...tapak kaki Iman =)
Buat kenangan... HEHEHE

Ape pon...alhamdulillah, rezeki and amanah ini yang Allah bagi.
Thanks pada semua kawan2 yang memaafkan kesalahan saya...mendoakan yang terbaik buat saya, beri semangat pada saya...thanks pada semua =D

*Korang nak tau x??Kecohlah pasal jounior nurse tu rupanya xbagitau pon pada nurse di kaunter pasal aku request utk ubat tahan sakit, tu pasal xder nurse pon yang mai cek laluan etc. 
Because of the case kan...weols dapat diskaun (^__^). No hurmlah...kalau tanya lagi nak x bersalin kat PMC??aku akan jawap nak =) nothing to worried. 


With Love Razila

2 comments:

  1. bestnya seapasang dah ..
    alhamdulillah senag yea bersalin..
    kita semua czer
    baby iman pun cumell...dah abis pantang kan ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adlin, hehehe dah sepasang setengah sebab i ada 2 boys and 1 girl. Alhamdulillah...memang semua anak cepat bersalin cuma...i ler rasa lamanyer nak beranak ni :-)
      Thanks yer auntie Adlin, saya comel yer? All baby is comel yer...lepas ni Iman doakan auntie Adlin dapat boy as penutup ya. amin!

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers