Thursday, January 29, 2015

Be a good man please!

Assalamualaikum! 
Hari ni nak share ape yang aku nampak otw balik ke rumah from Kajang.  Happen on Selasa baru2 ni.
Ape korang rasa bila nampak something macam dalam gambar ni?? 
Tertanya? ape dia buat??
(Tq Google ^_^)
Kadang pemandangan sebegini boleh nampak tepi highway kan...kan..kan.. 
Nak dijadikan cerita... perjalanan saya from Kajang to Sg Buloh... not so sesak so sambil2 memandu masih boleh pandang kanan kiri utk release tension gitu... di suatu tempat, tetiba saya terpandang sorang lelaki dewasa berdiri membelakangkan kereta myvi putihnya.

Laluan di area situ mulai sesak sedikit so kesempatan yang ada tu saya dok tertanya2..ngapelah dia ni berdiri ngadap laluan motosikal??kereta rosak ke?? lama saya memandang dari sebelum hingga melepasi tempat beliau berdiri..selepas tu baru saya perasan... bro tu sedang kencing berdiri rupanya, dalam keadaan terbuka luas pemandangan mata (tanpa selindung di sebalik pokok etc) semua orang boleh nampak ape yang sedang dia lakukan, dan tetiba saya rasa bersyukur sangat sebab saya rabun so benda2 sulit tu saya x nampak cuma aksi beliau sangatlah menarik perhatian pemandu lain.

Lepas melihat kejadian tu saya rasa sedih, sedih teramat sangat...mengapalah perkara macam ni boleh berlaku...xde rasa malukan kencing berdiri di laluan orang ramai?? Bangga kah?? Jika dipikir secara rasionalnya...dia berada only 50meter dilaluan ke Giant mall, apakah x mampu menahan kencing utk 50meter sahaja?? Ke depan sikit dari Giant tu, ada petrol pump..boleh melepas hajat dengan lebih selesa.  Kalau darurat tu mungkin saya boleh pejam mata dan terima akal masalahnya...u just 50 meters from Giant mall not 500meters ok.  Tu yang saya rasa sedihnya adap orang dewasa sekarang yang menjadi tontonan dan ikutan anak2 kite di masa hadapan.

So far alhamdulillah...anak2 lelaki saya, memang saya train dari kecil hingga sekarang, kencing kene cangkung, x boleh kencing berdiri...sape kencing berdiri nanti dia kawan dengan syaiton sebab dia tolong rawat / bagi ubat kat syaiton bio sembuh dari luka2 kene bacaan azan / quran...sape kencing berdiri nanti masuk api neraka...kene bakar/panggang hidup2...kalau mummy x nampak pon, Allah nampak..malaikat tulis ape korang buat dalam toilet. Itu antara kata2 ingatan dari saya so until now mereka kalau nak kencing or u-uk kene buka seluar..kat rumah ke, kat toilet public ke, sama je situasinya. 

 Cuma sekarang, saya kene pikir alternative utk ajar mereka londehkan seluar instead nak cabut seluar sebelum kencing, sedang pikir alternative tu but yet train them.
So bebaru ni kekonan adalah lepaskan si abang and si adik pi masuk toilet lelaki... kasi chance si abang lead si adik kan... lama ku tunggu depan pintu toilet...asyik2 orang lain je yang keluar...yang masuk sebelum dia pon dah keluar then...lalulah sorang staff kat mall tu, minta tolong dia tengokkan budak berdua tu ada lagi x kat dalam. HEHEHE risau pula aku kene colek, dah ler apaknya xder..xkan aku nak redah masuk toilet lelaki kan...

Staff tu kata, masih di dalam...aku pon jeritlah sikit dari luar..panggil bebudak tu..pepasal lama nau kat dalam, aku tanya...budak2 tu jawap...toilet semua penuhlah mie, lama tunggu. dah orang lain cepat je keluar...si abang jawap..dia orang kawan syiton mie, kencing berdiri kat luar tu, toilet berdiri..irfan nampak je. Glup!! muahaha, terus x tunggu lama..jom masuk toilet pompuan. HAHAHA tersentap sekejap bila anak selamber cakap...dia orang kawan syiton, kencing berdiri =)

 Satu lagi cerita kelakar...happen to me pon time apaknya xder gak.  aku kan jenis suka bawa anak2 berjalan2, macam pi PD ke Melaka ke...tempat yang senang nak pergi. So one day tu...otw balik...as usual, pakai waze, korang tau jelah kadang2 waze ni lalu kat kawasan hutan / belukar sikit, nak dijadikan cerita...Irfan cakap dia nak kencing...aku cakap boleh tunggu x?? x jumpa petrol pump lagi ni..boleh katanya...then lat 30 minit kemudian dia cakap lagi nak kencing...x boleh tahan dah katanya, so aku pon menggelupurlah stop kereta tepi jalan...dok pandang depan...x nampak ape2 dok pandang belakang sama gak, x nampak soon will jumpa toilet so alternative yang aku ada is, terpaksa bagi anak ku kencing tepi semak...
so cakap dengan irfan, londeh seluar tu then kencinglah,,,mummy x pandang...
dia cakap camne nak kencing...xde tandas..
ya padah, nama pon darurat so pandai2lah nak kencing. Boleh dia cakap x tau camne nak kencing,aku pon terlepas cakap...
 orang lelakikan selalu kencing berdiri...irfan buat jelah...
dia pon cakap balik..irfan x nak kawan dengan syiton, kencing berdiri...ustazah pon cakap x baik orang kencing berdiri. 
alamak!! aku lupa. HIHIHI so aku pon suh dia duduk, dan dia berbunyik lagi...dia cakap x boleh cangkung, rumput tajam sangat...hokaloh dah macam lagu Bangau oh Bangau rasanya time tu.

So kerja mak adalah, main pijak2 and henyak2 rumput sampai leper supaya anak teruna mak boleh kencing then tu pon satu hal pula...x reti kencing kalau x cabut seluar. This time rasa macam nak menangis je...almost 20 minit lepas berhenti baru dia kencing...sabar jelah. lepas tu 1.5L air paip habis dok simbah bebird dia then tempat dia kencing.

So itulah antara kerenah anak2 saya kalau keluar jenjalan...sementara ni masih lagi kencing kat toilet perempuan kalau apaknya xder. So kalau ada...let's them with the daddy lor masuk toilet Man.

Cuma pesan saya...utk abang2, apak2 adik2 semua..harap2 kurangkanlah kencing berdiri di tepi2 highway or laluan umum juga dalam toilet rumah or public, kalau terdesak sangat carilah alternative or aku rasa paling sopan maybe korang boleh kencing cangkung di sebalah tayar korang so xderlah nampak sangat korang sedang melepas hajat kecil.  Sekadar peringatan buat mak2 juga, ajarlah anak2 kite kencing cangkung.. saya x cakap saya bagus tapi saya berusaha utk jadi bagus macam uols semua.


Thanks for visiting =D
 Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers