Friday, January 9, 2015

Day-2 KUCHING

Assalamualaikum!
Good morning sunshine...
Pagi yang indah, terbabas tidor tadi sempat recovery balik ape yang tertinggal / terlepas due tidor tadi, so dah siap semua kerja yang patut makanya kite mulakan hari ke-2 ni dengan santai2 je.
Ni sambungan dari *CLICK SINI*

Pagi ni sarapan dalam bilik je...hambek ko, macam queen sangat semua order masuk bilik =)
Lepas tu santai lagi sambil tengok2 tv... lepas tu check-out ler nak balik dah petang ni...

Kawasan lobby hotel
Suka betul tema dia..hitam merah putih ^_^

Selfie sat ^_~

Pelancong OKU
Owh satu benda yang aku perasan...hotel ni macam atas bukit sikit/kawasan tinggi sikit dari jalan raya so kalau yag berkerusi roda memang masalah sebab xde laluan utk wheelchair ye so korang jangan risau... ada staff hotel yang akan angkat korang sampai ke lobby ye.

Kali ni staff yang pakai baju merah besar tu yang angkat pengunjung tadi =)
maybe in future hotel ni boleh sediakan laluan utk pengunjung yang kurang upaya.
Sebab location dia memang dah strategik sangat dah tapi tulah kalau x mesra OKU ni sukar mereka nak bergerak ke sana sini... (sekadar cadangan je).

Ok, lunch tu Nana and the geng bawa ku ronda2 bandar Kuching then terus ke Mira Kek Lapis ye by car, so depa nyeberang pakai jambatan Kuching tu ye :=)

Mira Cake House
Sape rajin boleh nyeberang kat semalam aku tunjuk tu so jalan kaki sikit pon dah sampai =)
X mungkin akan sesat hokey, don't worry.

Tester...makanlah korang puas2

cantikkan??
sedap2 belaka cuma beli kat sini agak susah sikit bagi saya yang pantang coffee, nescafe, tiramisu or mocha...sebab dia dah letak macam ni, xde sape yang jaga tempat rasa ni so x boleh nak tanya mana kek yang ada campuran bahan2 di atas =)

Biasa kalau beli kat waterfront or kat pasar satok ke, or tepi2 kedai ke...ada tester gak so korang boleh rasa , boleh tanya jadi kurang risiko termakan yang ada bahan2 yang saya x boleh makan =)
Harga berbeza ye korang beli kat pasar satok kat tepian kedai kat waterfront dengan harga kat sini.
 
Siap ada offer hokey... gila x nak.
Ni offer kek2 biasa, tapi kalau yang premium punya kek memang harga mahal sikit dari yang biasa but stil lebih murah dari uols beli kat tempat yang saya mentions di atas =)
Sikit je shopping
 Janganlah korang percaya sikit ni je ku membeli... 6-7 biji aku memborang that day.
Ni tengah2 memilih perasa siap dok kira sape aku nak bagi ni. HEHEHE , aku punya sendiri pon dah 2 ketul...tu lo kira kawan2, pengasuh semua tu. Hehehe jiran2 lagi.

Siap wrapping, nyaman bhaa

Senget dah...banyak sangat membeli :)

With Nana (my niece)

Lagi sekali sebab Nana cakap x tunjuk kek lapis =)
Eh Nana, dah ko nape lagi tinggi dari maknjang ni??
Nyampah!! nampak naw maknjang ko ni rendang, huhuhu

3 stooges
Cecomel je memasing...maknjang tumpang nampak muda gak eh... hikhikhik.

3 stooges gak
Eh...korang memang tinggi ke atau maknjang yang kurang tinggi??
Pelik sungguh aku eh, nampak katik sangattt.
*tangan siap tergantung di bahu Ayu =)*

Ikan Terubuk Masin
Sini pon ada jual gak... biasa ada jumpa kat market Pasar Satok tu je.
As usual...memang x lah kan nak membeli Terubuk Masin ni. HIHIHI takut bau =p

Dalam kereta Nana and the geng
Now heading to airport...walaupon flight aku on 18+ tapi by 2pm+ dah terpacak kat airport.
Awal sampai sebab Nana and the geng minta time off semata2 nak hantar maknjang dia ni pi airport..so terharu ok...
*Thanks Nana and the geng*

 Beg ku yang dah beranak 2 ketul . Hihihi

Lepak tepi dinding...cari plug, charge hp =p

Musafir
 Sian lepak atas trolly je minah sorang ni.. =)

Main msg dengan pakwe. Hihihi.

Sempat lagi... Ni pon msg kat my pakwe gak =p

Lunch cum dinner ye.

My faveret

Nyaman...
Nampak x ape persamaan di situ??
Paper bag kami sama. HIHIHI
-malu-
.
.
.
Tadaaaaaaa.
Safely landed di KLIA 2, alhamdulillah.

Jumpa lagi dalam toilet KLIA2 =p

Kalau korang x larat jalan boleh tahan kereta ni, dia send ke lift or lokasi yang ditetapkan.

Information Counter
So berakhirlah cuti2 Malaysia saya di Kuching =)
**This year rasanya 6-7x ke Kuching ada yang saya tulis entry, ada yang saya just update dalam album FB, ada yang saya post dalam IG je dan ada juga saya x declare pon dalam Swan saya berada di Kuching **
*Pecah rekod sebab banyak ke Kuching in 2014*


Thanks for visiting =D 
Ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers