Friday, January 20, 2012

Sekolah untuk Irfan...

Anak yg 1st, mak memang excited terlebih. 
Let's aku story about preparation Irfan ke standard 1 @ primary school. Right, Irfan suppose in primary school on year 2014 so bebaru ni berkesempatan utk mencarikkan skolah dia. Amboi aku ni, over sgt kan?? Anak baru je masuk kindergarten xsampai sebulan pon lagi aku dh bizi mencarik primary school utk dia.

Xper...aku kan xder pengalaman, pastu nk grab pengalaman biras pon macam xbrp taf pengalaman dia. So that day kami dok nyembang2 pasal kesah anak2 dia pon story-mory pasal skolah. Dia advice aku try register awal sbb takut dapat skolah yg dekat dgn rumah nnt susah  nk control anak.

Yerlah...kat rumah kawan tu, nnt ke sekolah pon kawan yg sama gak pastu risaulahkan... petang2 asyik nk ngajak main je, eh anak boy ni kene mummy yg otak strong nk control kalau idok memangler xjadi ape, beza gegel memang biasanya minat nk belajar =)

So dalam pening2 lalat yg xbrapa nk pening aku pon terus...Jom kite g survey nak??Mana tau ada rezeki nk register Irfan. hehehe. Aku ada terbaca dalam majalah...kalau kite xpandai tapi bergaul dgn org bijak pandai insyaallah paling tidak kite akan berusaha utk menjadi pandai walau pon tidak setanding mereka yg telah pandai. Hehehhehe.

1st sekolah yg aku survey... Pergh!!! sekolah ni memang AWESOME!
Kalaulah ada rezeki yg memang sgt lebih...aku memang prefer utk send Irfan ke skolah ni.
SEKOLAH SRI BESTARI... masuk je kawasan skolah ni memang aku dh kagum sesangat.
Aura of school is there...spirit of study is there. Argh terus rasa seperti aku mau sekolah semula di sini. 
Serius...entahlah tapi tu yg aku dapat rasa bila aku kluar kreta utk jumpa marketing dept bagi dapatkan quotation utk joint skolah ni. 
This is private school. And bila cakap private skolah so semua org pon boleh jangkakan Fees of school is high :-)

Skolah ni ada kindergarten, primary school and secondary school dlm area yg sama. Believe me, xder nmpk sorang pon student dia melepak atau nebeng dlm kwsn skolah @ di toilet. hehehhe.

Utk masuk kindergarten dia xder problem just byr je ape dia mintak...but to be in primary school adalah problem sbb dia akan interview student tu n student kene seat exam utk diqualify sama ada lulus @ tidak n even anak u dr kindergarten depa pon kene gak melalui procedure ni semua. Huhuhu, duit boleh dicari...IQ n EQ yg tinggi bergantung pada budak tu juga.

Dalam hati...kalau ada rezeki, mungkinkah anak ku akan berada di sini?? Hehhehe 

Oks, ni skolah pilihan ke-2 yg tetiba bertukar menjadi pilihan pertama. Hahhaha - wat to do.

Oks, aku baru tau skolah primary ni kene register online erk?? Hehehhe hebatlah skolah jaman skarang ni semua pon pakai tenet n on9 sahaja. Amboi dulu koo main nk tu nk ni naw buka tenet je dah boleh tau anak u masuk skolah mana. Huhuhuhu

Ni zaman Irfan, kalau zaman Aryan nnt gamaknyer macam mana ha?? Hehhehe xtaulah umur panjang ke dok nk tunggu saat itu =)
Tanya skolah Pra- maaf puan xlayak. huhuhuhu sedihnyer =(
So utk register sila on9 bulan 3 ni register utk anak2 yer mn tau terpilih dapat masuk skolah idaman hati hehehehe.

Gitulah crite aku mencarik primary school utk Irfan....

Owh nk sharing gak fees utk kindergarten kat Sekolah Sri Bestari tu, mana tau kot ada yg berminat nk skolahkan anak2 kat situ:

Pendaftaran :RM650.00
Deposit:RM1300.00 (refundable)
Semester 1:RM2700.00 (jan -may)
Semester 2:RM2700.00 (jun-Oct)

Utk primary and secondary school, registration and deposit adalah sama cuma beza depa ada RM100.00 utk exam fee and utk each Semester adalah berbeza dr kindergarten fees. and primary school ada additional lagi RM800 mana2 yg nk mkn catered food =)

wink...wink... high cost erk. Lalallala 
SEKOLAH SRI BESTARI are awesome :-)

Xoxo
 'LoveRazila'

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers