Saturday, July 13, 2013

Ramadhan ke-3 & BOMBA???

Alhamdulillah...seperti tak percaya today is hari ke-4 sudah and so far alhamdulillah kerna aku masih mampu berpuasa penuh semangat and dalam masa yang sama BF my little angel.

Story pasal berbuka and sahur for 3rd day.
Berbuka simple saja... ~Aku beli kuih tepung pelita (my feveret tuu)
~Then dapat karipap from IBU. 
~kurma coklat TMS
~Air suam & air lemon.
Tepung pelita...oklah but kurang sweet gitu.
5pcs RM2.

Menu untuk bersahur pula adalah:
~ikan masin bulu ayam
~telur dadar
~masak lemak kerang
~sayur kailan masak kicap
~hot milo + oat
~Air suam
~coklat dates TMS 
Menu sahur kami pagi tadi =)

Lepas sahur masing2 melayan mata yang bagai digam2 dgn gam gajah...punya payah ler nak buka mata, dugaan sungguh.
Aku dalam pumping pon boleh terlelap...apadaaa, sikit punya ngantuk.
Sudahnyer...lepas solat aku pon padam, so sleepy sebab Iman buat kerja lagi semalam.

Budak xpuasa...tu tunjuk jari sebab ada serbuk twisties tu. HEHEHE

Lepas mandi segala...aku pon lelaju ke luar, nak sidai baju...leka menyidai tup2 nampak bomba datang.
BOMBA DATANG BERLUMBA2 *ikut rentak lagu bomba tu eh =)
Aku pon membizibodykan ... pandang ke atas, xder nampak asap pon...xder dengar suara orang nak terjun tingkap pon...xder dengar suara budak2 or baby tersepit kat tingkap pon.
Otak dok pikir...apesal bomba mari eh??Why??rumah mana??
Hati tertanya2 gitu... 
Macam xcaya je boleh tgk bomba kat area kejiranan aku.

Mula2 dia sampai tadi...hati dah berkata, sapelah yang gatal buat panggilan palsu ni. 
HEHEHE haruslah berpikiran macam tu, sebab aku tgk xder pelik ape pon...kalau nampak asap tu aku boleh consider lagi.
Lagi pon kalau buat panggilan palsu ni kan menyusahkan orang lain yg benar2 perlukan bantuan bomba.
Ape pon...alhamdulillah, rasanya dah selamat kot orang yang xboleh buka pintu tu.

Dalam sejam gaklah bomba ni parking sini.
Dok tanya jiran atas...ada rumah xboleh buka katanya...
Padanlah aku tgk ada abang bomba tu bawak cutter...
Peh tu xlama mai lagi sorang abang bomba bawa jenso pula...
Lepas tu dengar ler bunyi orang menjenso but aku pon xtau rumah mana n which level.

Bomba pon pulang...
Mekasih abang bomba, jasa mu kami kenang.

*hari ni nak berbuka ape eh??Plan nak buat ayam masak lemak.

PROMOSI: choclate dates sekotak rm39.90 - FREE postage
Coklat bar 8pcs RM29
Coklat cookies sekotak RM36.90
Coklat drink sekotak RM29.90
Sebarang pembelian bersama kurma coklat adalah FREE postage juga. ^_^
Cepat2 place order ya...stok terhad.
Myracles Beauty 1set RM150 -FREE postage


Ok babai.


3 comments:

  1. Sedapnya menu bersahur... Selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  2. dah mcm2 dah tu...sy ni selera tak berapa mari lagi..hehe

    ReplyDelete
  3. sedapnya menu berbuka..i tak penah buat kerang masak lemak..biasa suka mkn rebus kerang or sambal kerang je..kekeke

    ReplyDelete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers