Tuesday, July 9, 2013

Bon Odori...

Yeah!!! sambungan dari entry di sini [link]
Ni, kami berkesempatan nak menyaksikan sendiri BON ODORI FESTIVAL.
Meh kite cari meaning by [Bon Odori]
Ada pelbagai maksud ya...ada yang cakap tu perayaan for summer, tapi ada yang cakap ni kire2 dah sembahyang bagi orang2 Jepun. Ape pon...korang baca link kat atas yang aku bagi tu ye.

Venue: Kompleks Sukan Panasonic, Shah Alam.
Date: 06/07/2013
Time: 5.30pm until night.

Tiap tahun depa akan meraikan Bon Odori.
Hello!...aku pon baru tahu ya. Jangan marah2, xper next year pon depa akan celebrate juga.
X puas or tak sempat tahun ni...kite tunggu and jumpa di tahun hadapan. Bak kata Irfan, mummy, tahun depan kalau ada lagi, kite g lagi ya.
HEHEHE
Nampak tak?? depa dancing2 gitu.
Suka tau but aku xderlah join sebab dok mendokong Iman ye.
My bujangs...melihat sambil ikut2 tepuk tangan...suh follow xpandai katanya.

Happy sangat masing2nya.
Ramaikan....aku pon baru tahu yang kat Malaysia ni ada seramai ni orang Jepun. KAHKAHKAH, ate...biasa dok nampak awang hitam, bangla, pakistan, myanmar, indon.

Bestkan...nampak depa pakai KIMONO baik yg lelaki mahu pon perempuan.
Tengok baju budak lelaki yang pakai baju sama tu...tup2 teringat kat anak angkat mak aku dedulu time aku sekolah menengah...orang Jepun.
Dulu ada gak mai rumah bila depa visit Malaysia, tapi la ni...dah lama naw xdatang sekeluarga.
Rindu depa tapi xtau mau cari mana, HEHEHE

Uols perasan x? ada orang Melayu pon pakai baju KIMONO tau. mihmihmih...
Siap bertudung lagi, aku syak ken...depa ni student UITM. HEHEHE dan2 aku point ke UITM =)


Omak and Iman pon mau bergambaran juga...
Bukti kejadian gitu =)

The best is...thumb up tu semua orang....sebab bersih gila tempat ni. Korang nak jumpa plastik pembungkus gegula pon xder atas rumput. Memang terbaiklah...
Tong sampah memang banyak...kalau uols perasan...gambo kat atas tu aku ada snap tong sampah by kotak with black plastic.
Memang depa ni menjaga kebersihan...
Oh...lupe nak inform...Gerai makan sgt banyak tapi aku xmembeli pon sebab...aku tekak melayu, sushi2 ni memang aku xreti nak makan... derr so xderlah gambo food di sini yah.

Next year kalau aku mai...aku nak bawa tikar picnic and food segala, boleh join orang Jepun bersantai kat sini. Semoga panjang umur untuk berjumpa lagi Bon Odori 2014 \(^__^)/
Next year...kita danci yah...

Sebelum terlupa...
Ahlan wasahlan Ya Ramadhan....
Salam Ramadhan dari kami sekeluarga.
Semoga ramadhan ni, dapatlah kite lebih fokus utk beribadah =)
Berbuka berpada2, jangan membazir ya.

ok babai.


2 comments:

  1. best tau join menari2 tu..zaman belajar dulu adalah pergi..

    oh ya, yg baju tu bukan kimono tp yukata..kalau kimono lagi complicated drpd tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owh ye ke namanya yukata....thank ya, mati2 ingat namanya kimono dgn kotak kat belakang badan bagai. Hihihi.

      Teringin gak nk join tp xdaya ler dgn dokong iman bagai :-)

      Delete

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers