Monday, June 16, 2014

Kaftan Batik for Dinner.

Assalamualaikum semua..

Finally, hari yang dinanti pon tiba 140614.  Hamboi, kemain menanti bagai..macam pregnantlah pulok.
Choi!! jangan nak pikir aku pregnant pula yer...lom lagi, sabar...iman just turning 1Y4M, to earlier kalau nak menambah pon lahai...tapi kalau iya pon, alhamdulillah...rezeki gak tu =D

Back to story, actually sang suami ajak sang isteri teman dia pi dinner je pon. Hahahaha, dinner community networking dia. So ada tak ada, hendak tak hendak aku pon membontot sajalah...tak follow karang durhaka pula...x cium bau syorga =P... rugi tu, makan free.
Program bermula seawal 10pagi, hemm kenelah follow..


Saya yang sedang bertafakur menanti...bilalah korang ni nak jalan hoi, nak konvoi ke Putrajaya je pon...kemain lama buat arrangement. Hemm as follower..bertabah hatilah yer ko Suzy hoi membontot organiser yang like a snail gitu...

Yang aku pula jenis malas nak bercampur manusia so kerja aku duduk dalam kereta jadi tukang perhati gelagat orang sekali tukang komen kat sang suami aku tu...siaplah, semua pon aku komen a.k.a complaint..



 Sebelum bertolak tu...korang tengok ape aku kene buat...

Haih, jadi model FREE depan kereta, so hendak tak hendak memang kene tunjuk muka jugaklahkan....

Karang kalau x dilayan, jadi bahan pula pada sang suami walaupon sebenarnya sang isteri x kesah pon , yang kene bahan sang suami...sang isteri mana nak tahu ken...Hehehhe bukan membontot 24jam pon =p

Finally, sampai Putrajaya dengan konvoi yang tak berapa nak konvoinya.
Dan sib baiklah dalam kereta ku ada kawan dia kalau tidak...pedihlah telinga mamat itu mendengar syarahan sang isteri yer...
Meh...i nak lelong...3 seringgit, sapa mau??Lai...lai...
Hihihi... 

Ambil badi X6 sat...mana tau kot2 lekat. 
Hohoho...pengsan O_O.

Tulah gambar aku sekeping pon...x lalu hai, panasnya nauzubillah...mendidih otak rasanya..as usual..aku duduk berekon dalam kereta, korang yang lalu nak bergambar, nak berselfie...sila kan...x kuaser nak join wei... peluh tiak oit.

Dah memasing kepanasan terus heading ke Pullman lakeside pula...
Pon lahai berpanas... dalam panas tu, dapat gaklah tengok boat berhias macam kat bawah ni. 
Malam tu adalah perasmian magic of night ke ape tah...
Ada member kat kementerian pelancongan yang bagitau...and also kebetulan ada Floria pula..
Aku ni, haram nak tahu bab2 macam ni...jauh naw nak ke mari pon.

Disebabkan xder arrangement for stay kat Pullman hotel so kat sini gak ler aku bertukar uniform..
Make-up korang tak yah tanya...aku memang xder make nak dinner pon...x kuasa nak makeup bagai sebab tak cukup masa gayanya...

Kalau ikut perancangan by 5pm semua dah siap in formal dress for dinner sudahnya aku pon dalam toilet by 5.05pm baru dapat turn tukar baju..yapadah, memang berapi berasap beranginlah.
Tambah strees bila sang suami dok remind, tak yah nak over makeup sangat, karang lambat ...habis semua orang tunggu kite pula... cis!! sepantas kilat gaklah aku touch-up mana yang patut je...
in 5.10pm aku dah siap dress-up siap bertudung + simple touch-up hokey. 

Tada... simple sangat. hahahha, ada aku kesah??
Terdengar2 kat telinga ni bila orang sebelah ni dok makeup sambil pandang aku touch-up, then in 5 minute siap bertudung...siap minta petua camne boleh cepat.
Dah aku pon bukan banyak nak tepek pon, sekadar spray Myracles Beauty, dap..dap..dap..sat bio dia sebati dengan kulit then tepek powder sikit, eyebro sikit, eyeliner sikit, blusher sikit then mix new lipstick color pastu siaplah (^_~).

Hihihi...simple petua aku share kat member networker tu...u carilah pakwe ke husband ke yang kuat membebel kalau u tak on time, so u akan automatic jadi be punchtual... 
Kadang2 kene bebel sang suami boleh bikin aku naik darah so nak elakkan bercekau makanya..pandai2lah manage time yer dak =D
*Petua rumahtangga* Hihihi.

We are in Pullman sudah, phiiwet, decor luaran dia memang best hoi.
I suka...cantik yang kat Putrajaya lagi compare Kuching =D

Bila sampai sana, yapada!! mengucap aku hoi.
Ikut program by 6pm dah start dah... TAPI, memang bahan amukkan aku gak ni.
Korang tahu, kami sampai sana by 6.15pm tu, HARAM JADAH... hotel baru nak kemas dewan. COI sangatlah kan..pastu jenis kemas dewan tergedik2 hamboi...sangatlah nak buat aku amarah ni, tapi sebab sedar diri...HOI, bukan ko punya dinner pon, ko spouse je - tutup mulut, duduk diam2. Hihihi... i'm over.

Sabarkan hati ni, dahla aku ni tak kenal orang sekeliling a.k.a networker lain pastu aku kenal pon wife pada kawan husband aku. husband akak tu pon networker gak, tu jelah kawan aku...
Dok ralik perhatikan orang sekeliling, tetiba sang suami tinggalkan aku. Boss pula minta dia jadi incharge arragement program, AJK dah tak boleh nak control, aduhai...geram pon ada tapi kalau sang suami x invlove maybe lagi lambatlah kami dapat masuk...
tu pon by 7.20 baru dapat masuk dewan...sakit hati sangatlah kan.

Menu for tonight.


Sekitar pemandangan dalam dewan di Pullman.

Time ni VVIP baru masuk, hemm... by 8-8.30pm kot depa masuk...siap pakai semboyan as pengiring.



Layan, sebab meja aku ni belakang sikit je dari table VVIP peh tu, kamera pon depan hidung ni ha..ceh, payah nak makan, kene control. Haahaha

Dihidangkan pula dengan Art of Sand..
Hebat betullah, chiness guy buat art sand ni live hokey... terkizut mak. ku ingatkan rakaman...terpegun.
Kikiki


Ikut program, ada lucky draw so tiket masuk ni kene simpan bawah tiak, kasi mandrem sikit kononya.
Hihihihi... hope it's lucky number. Amin!!
*biasa kami memang x bertuah pon-hohoho*

Perasmian...

See, my pakwa kat meja lain...hemm lenyap selera makan. 
Hihihi...

like my decor??
Kat pinggan aku je pon yang ada macam ni...pinggan orang lain, korang buat sendiri yer.

Had a soup...
Oklah, kite rasa sikit.
It's started serve us on 9pm.

Had our main Menu for dinner.
Minta ampon minta maaf ler kan...
Kot kalau tanya sedap ke dok, aku cuma makan 1/4 rice and vegi, yang lain x sentuh pon.

Hemm my dinner time 6-7.30 pm, that time memang napsu makan meluap2 after that memang totally lost napsu makan...time depa serve on 9 pon aku tak dak selera dah. makan sekadar buat rasa.
 Partner sebelah pon tanya...x ambil lauk ke?? have to explain them, takut salah paham pula kan, kot dia ingat sombong ke kan. Hehehehe.
*sape plan nak diet, boleh follow saya. Hahhaha, ayat foyo!!!*

Dessert...
Makan gak sikit tapi sebab santan, owh...sesuap dua jelah kan.

Palinglah aku kurang berkenan...WARM WATER yillek.
Aduhai...memang aku WA sang suami je minta warm water.
Boleh macam tu?? Hihihi, i have to sebab waiter xde berhampiran.. tak kan korang nak asyik duduk bangun pi cari waiter kan...memang aku xderlah kot nak buat gitu.
2-3kali aku minta husband request warm water, dia ler pi jalan cari waiter. Hahaha, nak sangat jadi organiser...bio sang isteri mengarah sang suami... #sekali-sekala#

Hidangan mata due had dinner...layan jelah.

drop kat luar dewan, ajak sang suami teman sang isteri ke toilet... =D

Alhamdulillah...yes! terpilih dapat lucky draw gift walaupon bukan yang grand prize kan, jadilah dari xder langsung. Hehehhe...

Lepas makan adalah program utama for that dinner...
Award time for them...for kami yang spouse ni...hahaha tengok jelah yer suami masing2.


A part of family GMJ4U.
Congratulations to all of u guys... well done, keep it up!
*gitu-kata semangat dari aku yang x tahu secara details for that community =D*

Then...supprise, dalam mata nak terkatup ni =_= *lambat naw nak habis ni* Marsha coming untuk open up my eye.
Yippie, dia nyanyi lagu FROZEN versi BM.
Best weh..

Layan jap...

Slim sangat kan dia ni...nyampah heh, terasa pula i gemuk and tu pasal malas nak bergambaran dengan dia. Hahahha =)

Ni dia nyanyi lagu Asmara...the 3rd song, before that lagu english..x ingat tajuk. Hehhee
Time ni dia nak mai to our meja... 

cantik kan?? sib baik dia pilih member sebelah seat aku...kalau dia pilih aku memang x bersuara hoi, aku bukan kaki karaoke, Hahahha setakat melalak dalam rumah depan TV tu bolehlah...SYARAT UTAMA, tutup semua pintu tingkap dan langsir rumah. Hehehhe.

Mr MC malam ni memang best. 
Sayangnya tak sempat nak bertukar BC dengan dia... Hihihi, dok busy dengan sang suami suh jadi kamerawomen dia. ok boss!
  

 
(^_^)

Kul satu pagi baru heading ke bilik.
Yer..kalau ku tahu nak check-in hotel lepas event ni...sumpah aku check in awal petang tadi lagi soheh2 boleh berlapang masa dalam bilik hotel ni, berekon bagai.  sabar jelah...nilah gara2 event habis lewat pastu sang suami cakap x larat nak drive balik so dia lah dok tanya bilik ada ke tidak..aku?? malas nak cakap ape. Hahahha.

Syiok heh tidor sana, tapi sayang sangat...xde nak snap gambai bilik bagai...I nampak katil tu macam melambai2 je..makin lama makin dekat.. Hihihi, tak tunggu lama dah, terus terkam katil...sang suami kat belakang dah bebel2 suh clearkan muka. Hahaha... landing di katil itu adalah keutamaan then zzz.

Kaftan from Noor Arfah Batik, shoes from Cipelas shoes then shawl - smarties shawl (GOLD)
Tie tu, korang boleh baca pasal kisah TIE kat [sini]
Shoes tu kalau x silap aku cap kuda kot ke cap rimau hitam eh??Lupa I, tapi i yang pilih, hehehe sib baik berkenan nak pakai yer =)

Kesian sungguh kat gegel tu, rendang sangat...nak bergayut kat bahu pon tak sampai tapi dah pakai heel tu so nampak sangatlah cenonet. Kahkahkahka.... =p

Nak gak gediks!...tutup mata ye -_- 
Yang gegel steady, yang boboi pula kene bengkokkan lutut kasi sama tinggi. Hahahha.

Over all, aku memang banyak komplain and banyak songgeh in this dinner.
Sang suami...sila ambil perhatian setiap ape yang saya complain and bebelkan ye...memanglah u tak incharge this year event so at least, kasi lebih ilmu sikit pada junior...

Apa kami dapat for lucky draw???Tungguuuu!!!!




Thanks for visiting =D 
Ok babai. 





 **Myracles Beauty - 1set RM170.00, Spray MB 1botol RM120.00, 3botol -RM260.00.
Travel pack - RM90.00... FREE POSTAGE
 **TMS procduct is ready stock (coklat bar and coklat drink ONLY).

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers