Monday, June 30, 2014

Rentetan Kisah adik OKU Firdaus!

Assalamualaikum... dan salam Ramadhan!
Last week semua gempar kesah penemuan adik OKU Muhammad Firdaus kite dalam keadaan yang sungguh menyedihkan...dalam kite bersuka ria, makan berlebih2an masih ada yang tak makan atau kurang makan. Syukur alhamdulillah pada rezeki yang Allah bagi.

Saja ajak2 kawan release tension kejap... off kejap dari pikirkan hal yang kite kurang pasti yang mana betul yang mana salah... ada kawan pesan, takut jadi jatuh fitnah dari ape yang kite komen kan...
so I bawa uols for light chat with kawan2 sekolah yer... 
























Gitulah kesah sembang2 kaum ibu yer.... ape pon tanggapan orang berbeza dari pelbagai sudut.
Kalau kite di sudut yang sama tapi cara kita berpikir tetap berbeza, kalau kite pikir positive...insyaallah u r always see the positive thing tapi kalau mind set dah setting negetive, u buat macam mana positive pon it's become negetive too.
*Maaflah kalau ada yang terasa saya permainkan isu anak saya sorang kurus kering dua lagi agak berisi*
No heart feeling yeah!.

Pasal adik Firdaus tu, semua orang pon salah... mak dah tentu salah kan...sebab macam2 cerita saya dengar..ada yang cakap mak melaram, anak yang lagi satu dijaga rapi ada yang cakap kalau miskin bagai mana pula ada akaun FB dan sebagainya...maaf saya tak tengok pon FB mak budak tu, banyak juga link blog yang saya terima ape pon, the way kite membela anak tu salah, yang lain2 tu saya tak pasti nak komen ape.

Sebab, kalau betul tak xde masa...OMG! awak kerja 24j sehari??7hari seminggu non stop??
Yapadah...udah rupa macam robot a.k.a mesin pula eh?? Eh , mesin kat kilang pon ada cut off time dia tau...bukan kerja 365hari setahun. So tulah yang saya boleh rumuskan.

Semoga pendedahan ini membuatkan kite lebih peka pada jiran2 tetangga kite...not like me, Damn! jiran sebelah pintu pindah pon I tak tahu... -__- tu tanda saya memang tak bergaul dengan orang lain =)

Saya berharap sangatlah kan...semoga perihatin kite ni bukan bermusim tapi berterusan...kalau bermusim pon tak guna...korang pongpang2 sekarang ni, bila kes selesai, dah back to normal balik...bila jadi balik...pongpang2 bagai nak rak pastu dah senyap balik. Hemm ada sape2 tahu ape jadi kepada ibu kepada arwah Sofea yang mati kene sembelih di sg ulu kelang tu?? anyone know about her? dah kene penjara ke? kene denda ke??

ape pon, kite sentiasa berwapada gak eh...sekarang ni kat FB kat WA rajin sangat orang share pasal colik budak pula...pasal ambil organ badan. Hemm menakutkan juga saya ni...alahai anak2 ku, kesian, korang hidup x merasa bebas macam mak korang dulu lalui. Ape pon berhati2 selalu =D
*Pesanan dari seorang ibu beranak 3*

Thanks for visiting =D 
Ok babai. 



 **Myracles Beauty - 1set RM170.00, Spray MB 1botol RM120.00, 3botol -RM260.00.FREE POSTAGE **TMS procduct is ready stock.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers