Thursday, November 7, 2013

Kuching 2013

Entry yang sangatttttttttttttttt lama =)
Yes!! we are fly go somowhere we love to go. HAHHAAHA...
Ada kawan cakap, dah macam balik kg je aku ni...sikit2 gi sana...sikit2 g sana...

Iman age 46days... aku bawa dia flight ke Kuching Sarawak.
Awesome sangat Iman ni...so far ni lah anak aku paling awal naik flight...break record Irfan yang naik flight time 7-8M. HAHAHHA aryan pon break record gak sebab dah masuk 2Y baru dapat naik flight. KAHKAHKAH... macam2 pesen anak2 aku ni.

Terbang bersama AA lagi =)
Passenger tegar AA aku ni kennn.
Ni aku purchace dalam AA, look best so memula aku try utk aku...rasa sedap so return to KL aku purchase 2 untuk my Bujang... sobernior dlm flight katanyaaa...

Kami g sana 3D2N je so 1st night kami choose Hotel Grand Supreme as budget hotel... oklah, dah nama pon budget hotel so terimala seadanya...
Warna wall dia aku suka...like soft blue pon ada mix soft green...
Tu no bilik kami....
Bedsheet ok...sempit sikitlah aku rasa, entahlah 1st time pakai budget hotel kan so rasa sempit...
Iman ok...xder cranky, alhamdulillah. Good girl ni =)
Lepas check in kami ke serikin...shopping time...

Pagi tu sebelum checkout ada breakfast so makan jelah as long Halal dah ok dah.
Well hotel kami ni dekat sangat dengan Pullman Kuching so malam sebelum tu dok pandang2 jelah Pullman tu sebab esok malam tidor sana...weeehooo i likeee =)

Kat sini kami sewa kereta dengan TRANZERO TRANSPORTATION.
Ni no hp contact person aku kat sana...
Fauzi - 0177086254
En Hadi- 0145893433 mereka berdua ni dari opis yang sama.
Harga memang cheap dari company lain. So far aku dapat kereta pon ok...
A few times ke Kuching memang aku pilih depa jelah sebab cheap satu hal pastu anything boleh cari depa balik... Suka, so short trip ke Kuching ni semua is gegel so haruslah kite cari lelaki to take care pasal kereta ni kennn.

Malam ke - 2 kami tidor di hotel Pullman Kuching, yang ni aku yang  choose sebab aku suka view n environment dia. HEHHEHE.
Snap gambar yang mana boleh snap sebelum kite baraikan katil n kekemasan bilik ni. HHEHHE.
Lepas ni aktivity menyepah yer...
Kali ni buat giler gak...try my luck to earlier check in sebab nak terus ke Gunung Gading to visit my feveret flower...Rafflesia.

Alhamdulillah...rezeki wanilah actually in same time rezeki kami gak also Iman dapat tengok Bunga Refflesia tu tengah blooming. Dulu Iman last year [KUCHING 2012] aku pi sana dapat tengok rafflesia gak cuma Iman masih dalam perut so kali ni Iman kecil lagi baru 47days je...aku rasa dia pon xboleh nampak lagi kot bunga tu so insyaallah akan ada visit lagi kot ke sini untuk bagi Iman tengok Live bunga ni.

Ada orang ingat aku bawa anak patung dalam carrier tu...hokaloh...taulah anak aku comel time tu...kepala pon ngam2 tinggi carrier tu. HEHEHHE
Gambo ni x clear arr sebab snap by my HP.
Kerja gile kannn bawa baby masuk hutan HEHEHHE.
So trip ni Rafflesia 2013 lah yer...
Korang jangan tanya aku ape pasal aku suka sangat pi lawat bunga ni...
Aku memang x tau nak jawpa ape cuma aku rasa kagum sangat dengan ciptaan Allah ni.
Pastu aku senang nak pergi sebab xpayah pikir visa lah tang bahasa perantaraanlah..
Aku pi sana masih booking dengan ranger yang sama juga. Special request katanya...
So korang boleh dapat info pasal admin fee and ranger fee kat [SINI] ye.
Whole day is for Rafflesia trip yer..
Laluan atas tu lah yang aku pi redah bersama Wani, Iman, Tour guide and also Hashim.
Kebetulan Hashim515 visit kawan dia from kk turun kuching untuk follow up kes mata dia so aku pon ajaklah juga Hashim pi sama tengok bunga ni.
Alhamdulillah... rezeki Wani and Hashim515 untuk tengok sendiri keajaiban bunga ni.
Suka I =D...
Kali ni yang best is kami dapat tengok rafflesia berkelopak 7 yer...biasa 5kelopak je...
Yang berkelokap 7 tu yang tersepit bawah batu tu...cuba korang kire.
Ranger tu kata jarang2 jumpa kelopak 7 ni biasa 5 je.
Additional rezekilah yer kami ni...HEEHHE
Cabaran yang kami facing is...nak melintas jeram yang berbatu licin sebab batu tu ada lumut...adeh...kalau aku solo memang le boleh memanjat bagai...ni aku bawa Iman kat depan ni...terpaksa minta Ehsan Hashim tolong bagi lengan sebagai pautan, HAHAHA sib baik mamat tu lengan baju panjang sikit so beralas lah yer pegang arm mamat tu... malu tapi terpaksa sangat kalau x..mau aku tersungkur kot kalau melompat tu. HUHUHU... scary >.<

Balik dari Gunung Gading sampai Kuching dah malam...serius, penat giler sebab hiking mencari rafflesia tu jauh pula kali ni dengan aku bawa Iman, sib baik budak tu x meragam lega di situ.
So balik singgah bilik kejap memasing zasss mandi n dress up for late dinner.
Gile ko x dinner, nak BF iman sambil perut lapo memang cari pasal. HAHAHHA
Orait... sebab Pullman dekat dengan Top Spot seafood tu so Hashim drive kami ke sana...he stay kat Merdeka Palace... I like that hotel too (^_~)
Tu...our dinner
Sotong masak kicap cili kering, sayur midin, udang goreng butter ke goreng tepung tah pastu ikan siakap stim halia ...sedap habis semua aku bedal siap bungkus udang lagi, HAHAHHA
Total tu aku bayar RM70+ kalau xsilap.
Sedap sangatttt....
Jeti tu pon cantik gak...xingat nama tempat ni tapi Hashim bawa kami ke sini...sebab dia pernah ke sini dulu.
Ops!! kami kereta asing yer...
He drive HILUX from Bintulu then kami drive Kancil...

So lepas makan, balik hotel terus bongkang... zzzzzzzzzzzzz sedar2 dah pagi. HAHHAHA
Pagi tu kami b/fast kat hotel.
Sedap pastu kami terus c/out sebab nak sambung shopping sebelum terus ke airport utk balik KL
Alahai...rasa cepat naw masa berlalu. HAHAHA padahal dah masuk hari ke-3 kami di sini.
Plan pagi tu nak bawa Wani visit Kampong Budaya Sawarak tapi dok kire2 masa x sempat nanti nak sampai airport makanya plan tu dibatalkan so terus heading ke pasar satok.
Adeh...sekali pasar satok dah bertukar tempat daaaa.
Latest lokasi PASAR SATOK kat Kubah Ria nuu seberang jembatan, alahai...
Nilah pemandangan pasar Satok yang baru yer...
Xbest, x meriah macam pasar satok yang lama dulu...
Sana padat...banyak pilihan nak membeli barangan sovinior sekarang ciput2 je kedai dia so x boleh nak bargin sangat...
Ada gerai yang bawah payung ada yang dalam building. Lebih teraturlah kiranya.
Ada gak sembang3 dengan peniaga kat sana...tanya mana peniaga yang lain?? Ada yang dah stop berniaga ada yang duduk dlm building ada yang masih bawah payung...
Panas giler beb kat situ, aku terkipas2 si Iman sebab aku pon melengas kat situ..
Beli ala kadar je so ambil2 ape yang perlu then bayar terus jalan.

Wani cari sayur midin nak bawa balik KL tapi rezeki dia ada satu ikat je so beli juga lah. HEHEHE ate, kami pergi pon matahari dah tinggi, panas terik dah. HEHEHE sampai sana dalam jam 9+ gitu.
Pas habis kat situ siap beli kek lapis bagai terus ke waterfront sambung shopping lagi, beli mana yang terkurang. HEHEHE
Siap2 packing bagai terus ke airport.
Sampai Airport turunkan barang terus call budak kereta to return kereta kat airport.
Senang kan...korang x yah susah nak pikir camne nak return bagai , janji ambil n pulang kat airport sudah...yang lain tu korang pakai GPS ler ape lagi.HAHAHHA
Tu kancil yang kami sewa tu..
Yang bawah tu tiket bus, pestime naik bus ke airport so jakun koo.
Biasa pi airport cik darling hantar kali ni kene g sendiri sebab cik darling outstation. HUHUHU
Aku naik dari KL Sentral.

This is kenangan terindah yer, meredah Kuching solo sambil bawa iman.
Bilalah dapat ke sana lagi ni???
Rindu Kuching...rindu udara n suasana Kuching..
 Rindu nak tengok sg sarawak juga...
Rindu nak makan kat Top Spot...
Rindu nak makan kek lapis sarawak...
Rindu nak jalan2 kat waterfont Kuching...
Ape lagi yang boleh dirindu eh??
Rindu semuanya...

**Sape nak gi Kuching???
Saya nak jadi tour guide kat sana boleh x, follow trips uols?? HAHAHHA

ok babai.

No comments:

Post a Comment

Sunway lagoon Promo guys!!!

Assalamualaikum!  #hotpromofromGrtravelguys 🥳GR CRAZY PROMO🤯 🎢 SUNWAY LAGOON🏊‍♂️ 🐅 COMBO - WILDLIFE PARK + 5 THEME PARK 🏄🏻‍♀️ =======...

Followers